Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان در گفتگو با ایانا:

تولید 141 هزار تن انگور در کردستان/ جایگاه دوم کشوری کردستان در تولید انگور دیم

مدیرامورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سالانه 141 هزار تن انگوردر 17 هزار و 461 هکتار از مجموع باغات انگور کردستان تولید می‌شود.

تولید 141 هزار تن انگور در کردستان/ جایگاه دوم کشوری کردستان در تولید انگور دیم

زاهد حاجی‌میرزایی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا از کردستان  17 هزار  و 461 هکتار از مجموع باغات کردستان به کشت انگور اختصاص دارد که 12 هزار هکتار از این مقدار به‌طور دیم و مابقی کشت آبی است.

وی از تولید 141 هزار و 400 تن انگور در باغات استان خبر داد و گفت: سطح باغات دیم در استان 12.5 هزار هکتار بوده که 10 هزار هکتار از آن با عملکرد 8 تن در هکتار بارور است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اعلام تولید 80 هزار تن انگور در باغات دیم استان ادامه داد: 37 درصد تولید انگور دیم در شهرستان مریوان و 19 درصد شهرستان سروآباد و 15 درصد مربوط به شهرستان بانه است.

حاجی‌میرزایی خاطرنشان کرد: استان کردستان از لحاظ سطح و تولید انگور دیم بعد از استان فارس، جایگاه دوم کشوری دارد.

وی افزود: رتبه نخست زیرکشت و تولید انگور دیم در استان را هم شهرستان مریوان به خود اختصاص داده است.

مدیرامورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه بیشترین سطح زیرکشت انگور آبی استان مربوط به شهرستان‌های سنندج، بیجار و قروه و بیشترین تولید هم مربوط به سنندج است، اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد ارقام کشت شده انگور در باغات دیم استان ره‌شه و خوشناو و بیشترین ارقام آبی هم کشمشی سفید و قرمز، عسکری، فخری و یاقوتی است.

حاجی‌میرزایی اضافه کرد: انگور در استان به‌طور تازه‌خوری، سرکه، دوشاب(شیره)، کشمش و مویز مصرف می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید