Iranian Agriculture News Agency

سالانه ۲ هزارو ۶۰۰ تن عسل در استان بوشهر تولید می‌شود

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: سالانه بیش از ۲ هزاز و ۶۰۰ تن عسل توسط زنبورداران بومی و غیر بومی در این استان تولید می‌شود.

سالانه ۲ هزارو ۶۰۰ تن عسل در استان بوشهر تولید می‌شود

به گزارش  ایانا در بوشهر، افشین قطبی در بازدید از کندوهای زنبور عسل استان بوشهر افزود: در زمان حاضر ۷۰۰ نفر زنبوردار بومی با ۱۱۴ هزار کندوی و یکهزار و ۱۲۰ تن عسل و افزون براین ۲هزار زنبوردار مهاجر (بیشتر از استان اصفهان) با ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار کندو  و تولید یکهزار و ۵۰۰ تن عسل که بیشتر عسل درخت کُنار است، به فعالیت دراین زمینه مشغول هستند.

وی ادامه داد: امسال درطرح سرشماری کندوهای زنبور عسل که پس از ۲ سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا از ۱۶ مهرماه جاری آغاز شده و تا ۲۸ این ماه ادامه دارد همه  زنبورستان‌های موجود در استان بوشهر شامل بومی و مهاجر باید با مراجعه به تعاونی های زنبور داری یا مراکز خدمات جهاد کشاورزی منطقه اسکان خود برای ارائه آمار و اطلاعات اقدام کنند.

قطبی با قدردانی از همکاری زنبوردران در اجرای موفق این طرح ادامه داد: در زمان سرشماری، جابه جایی کُلنی‌های زنبور عسل ممنوع است و نباید اقدامی در این زمینه صورت گیرد.

قطبی اظهار کرد: اطلاعات جمع‌آوری شده در این سرشماری برای تجزیه و تحلیل در سامانه مدیریت جامع داده‌های کشاورزی ثبت می‌شود.

وی یادآور شد: در این طرح اطلاعات مربوط به تعداد کندوها از جمله مدرن و بومی، میزان تولید عسل و دیگر فرآورده‌های زنبورداران جمع‌آوری و در سامانه جامع کشاورزی ثبت می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر هدف از آمارگیری و جمع آوری اطلاعات زنبورستان‌ها را  برنامه ریزی برای تولید بهتر و بیشتر عنوان کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید