Iranian Agriculture News Agency

"ساداتی نژاد" در مراسم گرامیداشت روز جهانی زن روستایی:

حمایت ویژه وزارت جهاد کشاورزی از توسعه صندوق های زنان روستایی و عشایری در کشور

نقش محوری زنان روستایی و عشایری در امنیت و اقتدار غذایی کشور

وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از وظایف ما در وزارت جهاد کشاورزی حمایت از فعالیت های زنان روستایی و عشایری است و باید تلاش کنیم با حمایت از این بخش تولیدات روستایی وعشایری پایدار بماند.

حمایت ویژه وزارت جهاد کشاورزی از توسعه صندوق های زنان روستایی و عشایری در کشور

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در مراسم گرامیداشت روز جهانی زن روستایی که با حضور انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، سید حسن ربانی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، عباس پاپی رئیس سازمان امور عشایر کشور، سید مجتبی خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تات، نعمت الله رضایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و نمایندگان جامعه زنان روستایی وعشایری کشور برگزار شد، ضمن تبریک روز جهانی زنان روستایی اظهار کرد: زنان روستایی و عشایری کشور امروز در حوزه امنیت غذایی نقش محوری دارند و پیشگامان امنیت و اقتدار غذایی کشور هستند.

وی افزود: زنان روستایی و عشایری سهم قابل توجهی را در پایداری امنیت غذایی در کشور دارند و زنده بودن، تلاش و فعالیت روستاها به فعالیت زنان وابسته است.

ساداتی نژاد با بیان اینکه اگر زن از روستا مهاجرت کند یک خانواده از روستا مهاجرت کرده است، ادامه داد: مادامی که زنان در روستاها هستند حیات در روستاها ادامه دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: زن روستایی و عشایری در کنار تلاش های خود برای خانواده و ایفای نقش مادری و همسری، نقش اصلی را در حوزه کارآفرینی روستایی و عشایری دارند.

مقام عالی وزارت با اشاره به اینکه حجم زیادی از اشتغال و تولید در حوزه های روستایی مدیون زنان روستایی و عشایری است، گفت: آنچه زن روستایی و عشایری تولید می کند در موزه های بین المللی به نمایش در می آید و تولید زن روستایی در اقتصاد خانوار نقش به سزایی دارد.

وی ادامه داد: یکی از وظایف ما در وزارت جهاد کشاورزی حمایت از فعالیت های زنان روستایی و عشایری است و باید تلاش کنیم با حمایت از این بخش تولیدات روستایی  وعشایری پایدار بماند.

ساداتی نژاد با بیان اینکه تمهیدات لازم برای حمایت صندوق خرد روستایی و عشایری از اشتغال بانوان روستایی و عشایری انجام شده است، عنوان کرد: تاکنون بیش از 4600 صندوق تشکیل شده است و وزارت جهاد کشاورزی برای راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری زنان در استان ها و شهرستان ها تلاش می کند.

وی در رابطه با نوآوری های حوزه اشتغال در روستاها و عشایرافزود: پرورش مرغ بومی در روستاها، نوغانداری و صنایع روستایی توسط بانوان در روستاها احیا شده است، لذا حمایت از اشتغال زنان روستایی و عشایری یک فریضه واجب برای وزارت جهاد کشاورزی است.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: حمایت از زنان روستایی باعث آبادانی روستاها و مهاجرت معکوس خواهد شد.

ساداتی نژاد ابراز امیدواری کرد: بتوانیم در ادامه سال فعالیت های زنان روستایی و عشایری را رشد و ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی با عاملیت بانک کشاورزی به ارتقا منابع صندوق های خرد روستایی و عشایری و صندوق های زنان کمک خواهد کرد.

گفتنی است، در پایان این مراسم تفاهم نامه توسعه همکاری های همه جانبه مابین وزارت جهاد کشاورزی و معاونت امور بانوان ریاست جمهوری، توسط وزیر جهاد کشاورزی و معاون امور زنان و خانواده ریاست جهوری به امضا رسید و از 13 باونوی روستایی و عشایری پیشرو تجلیل شد.

 

گزارش خبری از احسان علی‌نژاد

IMG_1929

IMG_1938

 

IMG_1994

IMG_1996

 

IMG_1990

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید