Iranian Agriculture News Agency

حاج علی اکبری:

سیره نبوی؛ سیره معیار در همه عرصه‌های زندگی است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور، سیره نبوی (ص) را سیره معیار در همه عرصه‌های زندگی خواند.

سیره نبوی؛ سیره معیار در همه عرصه‌های زندگی است

به گزارش خبرنگار ایانا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری در مراسم ‌جشن بزرگ میلاد حضرت رسول اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع) که صبح امروز 23 مهر ماه با حضور سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی، سید حسن ربانی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و معاونین و مسئولان در محل وزارتخانه برگزار شد، اظهار کرد: سیره نبوی سیره معیار در همه عرصه‌های زندگی است و ما دعوت شده‌ایم که زیست فردی، خانوادگی، اجتماعی و حاکمیتی خود را با آن بسنجیم و آحاد مومنین باید زندگی خود را با این معیار تطبیق دهند.

وی افزود: قرآن کریم شرح خلق پیامبر است و عزت رسول الله (ص) شرح عینی، روشن و الگوی زیست نبوی است، این الگو 250 سال در موقعیت‌های گوناگون توسط اهل بیت بسط یافته است و اکنون این سرمایه بزرگ در اختیار ماست.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: تفسیر قرآن یک بیان مطمئن و نقشه روشن از جانب صادق آل الله ارایه شده است و ما هرچه با آن روش پیش برویم موفقیم و هر کجا از آن تخطی کنیم، آسیب می‌بینیم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور، حکمت، عزت و رحمت را سه ضلع پیش برنده و اساسی سیره نبوی برشمرد و گفت: بنیان این سه رکن برپایه ایمان به پروردگار است و این سه ویژگی باید در خانواده و جامعه مومن به صورت جدی رهگیری شود.

وی به جریانات اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: اتفاق متفاوتی افتاده و اقتضای حکمت این است که برایش سرمایه‌گذاری جدیدی انجام شود چون این بار دشمن روی گسل نسلی برنامه‌ریزی کرده است. بنابر شرایط چند سال اخیر دانش‌آموزان را رها کردیم و آنها وارد محیطی شدند که طراحی آن در اختیار دشمن بود و دست کثیف جریان استکبار از این خلاء در راستای اهداف شوم خود نهایت بهره‌برداری را کرد.

حاج علی‌اکبری با تاکید بر این که دشمن در طمع فعال‌سازی گسل نسلی است، گفت: می‌توانیم با بکارگیری 3 اصل حکمت، عزت و رحمت، برنامه دشمن را نقش بر آب کنیم و ان‌شاء الله با گذر از آن، جمهوری اسلامی وارد مرحله جدیدی از حیات طیبه خود خواهد شد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند "دشمن همه لشگر خود را به میدان آورده و به دنبال زدن ایران قوی است"، تصریح کرد: توفیقات وزارت جهاد کشاورزی در تامین امنیت غذایی که رونق‌بخش تولید و خودکفایی است، یکی از دلایل حرکت مزبوحانه دشمن است زیرا توفیق مومنین باعث خشم کفار است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم به قید قرعه جوایزی به برندگان مسابقه میلاد حضرت رسول اهدا شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید