Iranian Agriculture News Agency

پیگیری راه اندازی بازارچه های محصولات کشاورزی در خوزستان

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی استان بر ایجاد شرایط بهتر جهت افزایش رغبت مردم به خرید از بازارچه های محلی و اقماری تاکید کرد.

پیگیری راه اندازی بازارچه های محصولات کشاورزی در خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، جلسه  راه اندازی مراکز مشارکتی عرضه میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی در سطح استان برگزار شد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان گفت: بر اساس مصوبه سوم اردیبهشت 92 هیئت وزیران، برخی از اقدامات مربوط به مدیریت میادین میوه و تره بار و محصولا کشاورزی  بر عهده  سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نهاده شده است.

علی رحم کریمی بر آسیب شناسی بازارچه های اقماری و ایجاد شرایط بهتر جهت افزایش رغبت مردم به خرید از این بازارچه ها تاکید کرد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان نیز در این جلسه گفت: طبق مصوبه مذکور طراحی فرآیند و ایجاد نظام یکپارچه تامین و توزیع محصولات کشاورزی و سازماندهی و توانمند سازی تولید کنندگان بخش کشاورزی، درجه بندی و بسته بندی محصولات با سازماندهی و بهره گیری از ظرفیت های موجود به ویژه صنایع تکمیلی، تبدیلی و سردخانه ها،شناسایی و سازماندهی  تعاونی های تولید فعال و دارای ظرفیت های مناسب جهت اجرای طرح از جمله وظایف مربوط به وزارت جهاد کشاورزی است.  

محمد نژاد زاده افزود: تهیه بسته اقتصادی و سرمایه گذاری با جلب مشارکت بخش خصوصی و تعاونی ها در احداث و بهره برداری از باراندازهای جدید، برنامه ریزی و سیاست گذاری جهت ایجاد و توسعه پایانه صادرات و واردات محصولات باغی و زراعی در حریم شهرهای متقاضی با رعایت قوانین و مقررات مربوط نیز از دیگر اقداماتی است که در این راستا باید صورت گیرد.

نماینده تعاون روستایی نیز در این جلسه اظهار داشت: 155 غرفه در سطح استان توزیع میوه شب عید را بر عهده داشتند.

لویمی اضافه کرد: 79 انبار متعلق به تعاون روستایی در استان وجود دارد که ظرفیت انبارهای روباز 900 هزار تن و  مسقف 236 هزار تن می باشد همچنین 3 سردخانه تعاون روستایی در سطح استان موجود است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید