Iranian Agriculture News Agency

قربانی خبر داد:

یارانه نهاده ها، عوامل تولید و تسهیلات اعتباری ارزان قیمت با اجرای الگوی کشت

تخفیف «آب‌بها» و «برق‌بها» برای کشاورزانی که الگوی کشت را رعایت کنند

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزانی که الگوی کشت را رعایت کنند مشمول یارانه نهاده ها، عوامل تولید و تسهیلات اعتباری ارزان قیمت میشوند.

یارانه نهاده ها، عوامل تولید و تسهیلات اعتباری ارزان قیمت با اجرای الگوی کشت

به گزارش خبرنگار ایانا،  محمد قربانی معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه مراسم هفته وحدت در جمع خبرنگاران در رابطه با تعرفه گفت: تعرفه دارای فرایند است و به محض طی شدن فرایند و تصویب ستاد تنظیم بازار ابلاغ مبشود.

وی ادامه داد: به گفته وزیر جهاد کشاورزی این موضوع این هفته در دستور کار ستاد تنظیم بازار قرار میگیرد.

قربانی با اشاره به دو سیاست تشویقی- حمایتی و عدم تشویقی در اجرای الگوی کشت، تصریح کرد: کشاورزانی که الگوی کشت را  بپذیرند مشمول یارانه نهاده ها، عوامل تولید و تسهیلات اعتباری ارزان قیمت میشوند.

به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی، استان هایی که در دشت ها، حوزه ها و شهرستان ها بالاترین عملکرد را داشته باشند در الویت پروژه های آب و خاک قرار خواهند گرفت.

وی با تاکید بر اینکه حق بیمه برای این محصولات به خصوص محصولات راهبردی و اساسیاز جمله گندم، جو، چغندرقند و دانه های روغنی با تخفیف ویژه همراه است، یادآور شد: میزان تخفیف در قالب دستورالعمل به زودی به استان ها ابلاغ میشود.

قربانی با اشاره به تخفیف 50درصدی آب بها برای اجرای الگوی کشت، بیان کرد: 50درصد تخفیف دیگر نیز متناسب با افزایش عملکرد در واحد سطح در پایان کشت لحاظ میشود.

به گفته معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی، در برق بها نیز هماهنگی لازم انجام شده و منتظر اعلام آن هستیم.

وی با اشاره به « تشکیل کمیته ملی اصلاح الگوی کشت» به ریاست معاون اول رئیس جمهور، گفت: دوره کاشت محصول زراعی 6 ماه است و تلاش میکنیم در کوتاه ترین زمان آن را تصویب کنیم و تمام کشاورزانی که در الگوی کشت مشارکت دارند مشمول می شوند.

قربانی با اشاره به سیاست های عدم تشویقی در اجرای الگوی کشت، افزود: ضمن این موضوع، برای الگوی کشت محصولات پر آب بر نیز مشمول عوارض سنگین خواهند شد؛به طور نمونه اگر در استانی بنا باشد در 2 هزار هکتار پیاز کشت شود کسانی که بالاتر تولید کنند عملا صادرات محصولات کشاورزی جایگاهی نخواهد داشت و این موضوع به دلیل عوارض بالایی است که وضع میشود.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: تمام مشوق های ما در بخش کشاورزی اعم از کمک های فنی و اعتباری، یارانه‌نهاده‌ها و تحقیقات را به سمت محصولات اساسی که در الگوی کشت و سبد محصولاتی تعریف شده  هدایت میکنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره خدمات پنجره واحد و اتصال به آن ،گفت: سازمان دامپزشکی 50خدمت و سازمان عشایر 2 خدمت داشته که در قالب سماک اتصال پیدا کرده است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی افزود: سازمان شیلات ایران و صندوق بیمه نیز متصل شده است.

وی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام و شرکت بازرگانی دولتی ایران به دلیل اصلاعات محرمانه و ذخایر استراتژیک کشور فعلا اجازه اتصال ندارند، تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی تا شهریورماه بالاتر از 30درصد بوده ایم و 70درصد اتصالات انجام شده و تا پایان سال به 100درصد اتصال به خدمات واحد خدمات  میرسیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید