Iranian Agriculture News Agency

تولید ۳ میلیون اصله نهال در اصفهان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: امسال بین ۲.۵ تا ۳ میلیون اصله نهال مُثمر اصلاح شده در ۲۶ واحد تولیدی استان اصفهان تولید و بخش قابل توجهی از آن در سایر مناطق کشور توزیع می‌شود.

تولید ۳ میلیون اصله نهال در اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، احمدرضا رییس‌زاده گفت: کیفی سازی نهال‌های اصلاح شده از جمله دیگر طرح هاییست که  امسال  دنبال خواهد شد که به دنبال آن محصولات بهتر و با کیفیت بیشتر تولید شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اهمیت توجه به مقوله‌های دانش بنیان اضافه کرد: تولید بذر هیبرید (تولید شده توسط گرده افشانی مصنوعی) از جمله مباحث این بخش است و توسط مراکز و شرکت‌های علمی پژوهشی کشاورزی مورد توجه قرار دارد.

رییس‌زاده خاطرنشان کرد: از آنجا که بیشتر بذر هیبرید مورد استفاده وارداتی است توجه و فعالیت در این بخش وابستگی به خارج را کاهش می‌دهد و سبب ارزآوری خواهد شد.

وی اظهارداشت: افزایش فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی در تمام بخش‌های کشاورزی بهبود تولیدات و صادرات را در پی خواهد داشت بنابراین سرمایه گذاری و حمایت از این بخش ضروریست.

استان اصفهان با ۵۶۸ هزار هکتار اراضی باقابلیت کشاورزی که معادل پنج درصد از مساحت استان و سه درصد از اراضی کشاورزی کشور است و همچنین شرایط متنوع آب و هوایی، استعداد تولید انواع محصولات کشاورزی را دارد به‌گونه‌ای که در مناطق گرم و خشک استان خرما، انار و پسته، در مناطق سرد و کوهستانی بادام و گردو و در مناطق معتدل و سرد انواع محصولات دانه‌دار و هسته‌دار کشت می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید