Iranian Agriculture News Agency

تسریع در صدور اسناد اراضی کشاورزی استان ضروری است

رییس سازمان جهاد کشاورزی در جلسه قرارگاه مرکزی صدور اسناد اراضی کشاورزی بر تسریع در صدور سند اراضی کشاورزی تأکید کرد

 تسریع در صدور اسناد اراضی کشاورزی استان ضروری است
 

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان  کردستان،  جلسه ای  با هدف ارایه گزارش عملکرد کمیسیون های رفع تداخلات استان و ارایه گزارش صدور اسناد کشاورزی جلسه ای با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، مدیر کل ثیت اسناد و املاک ، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری ، مدیر امور اراضی سازمان، رییس سازمان نظام مهندسی ، معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی، معاون املاک حقوقی اداره راه و شهرسازی استان ، مسئول روابط عمومی و جمعی از مدیران و کارشناسان  مرتبط با موضوع در محل سالن جلسات ستاد سازمان همزمان با سراسر کشور به صورت وبینار  برگزار شد .

اسکندری در این جلسه افزود: صدور سند بر اساس بخشنامه وظایف هر دستگاه مشخص شده و انتظار می رود کشاورززان هر چه سریعتر به اسناد اراضی خود دست یابند .

وی در ادامه بر مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی و استفاده از ظرفیت سایر دستگاه های دولتی در صدور اسناد کشاورزی تاکید کرده و گفت: ایجاد سامانه ای برای استعلام کاربری اراضی کشاورزی ضروری است و اراضی بزرگ کشاورزی باید در اولویت صدور سند قرار گیرند 0

 رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام داشت: سازمان ثبت اسناد و نظام مهندسی کشاورزی و مهندسین مشاور لازم است در اسرع وقت بر اساس تفاهم نامه موجود  هر چه سریعتر امورات مرتبط با صدور اسناد کشاورزان را انجام برسانند.

وی تصریح کرد: در راستای کاهش بوروکراسی‌های اداری، تمام فرایندهای صدور اسناد اراضی کشاورزی باید در سطوح شهرستانی انجام و از ارجاع به مرکز استان جلوگیری شود.

وی از تعداد 1435 پرونده  خبر داد که مدیریتهای جهاد کشاورزی  شهرستانها  به ثبت و اسناد استان ارسال شده است خبر داد و  افزود: بر اساس تفاهم نامه ی موجود  جهت تسریع در روند صدور اسناد به شرکت پردازش نقشه اجازه داده شده که  تمامی پرونده های در دست اقدام خود را که چیزی در حدود 6 هزار پرونده  می باشد را  جهت بررسی صدور اسناد کشاورزی ارسال نمایند  ، خروجی اقدامات هر چه سریعتر نتیجه بخش شود و کشاورزان به اسناد اراضی خود دست یابند .

اسکندری در پایان افزود: سنددار شدن اراضی کشاورزی نقش مهمی در توسعه بخش کشاورزی، عبور از کشاورزی معیشتی، رونق کشاورزی قراردادی و افزایش رفاه کشاورزان بهره‌برداران این بخش دارد

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید