Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

اجرای الگوی کشت، بخشودگی ۵۰ درصدی آب بهای کشاورزان لرستان را در پی خواهد داشت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان: در صورت اجرای الگوی کشت محصولات کشاورزی ۵۰ درصد آب بهای کشاورزان بخشوده می‌شود.

اجرای الگوی کشت، بخشودگی ۵۰ درصدی آب بهای کشاورزان لرستان را در پی خواهد داشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان؛ سید عماد شاهرخی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه سیمای لرستان گفت: در صورت اجرا و رعایت الگوی کشت محصولات کشاورزی ۵۰ درصد آب بهای کشاورزان بخشوده می‌شود.

 سید عماد شاهرخی افزود: همچنین کشاورزی که هر مقدار تولد محصولاتش نسبت به سال گذشته افزایش یابد، به همان اندازه نیز از بخشودگی آب‫بهاء برخوردار می‌شود.

 وی در ادامه با بیان این که لرستان در تولید گندم جزء ده استان برتر کشور است، تصریح کرد: امسال تا کنون ۲۷۰ هزار تن گندم تحویل سیلو‌های استان شده است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان همچنین با بیان این که سالانه ۱۲۰ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود، گفت: در صورت رعایت الگو‌های کشت در سال زراعی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ بیش از ۱۵۰ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در لرستان تولید خواهد شد.

 شاهرخی افزود: با اجرای صنعت الگوی کشت محصولات کشاورزی در سال اول اجرای آن ۱۷ درصد در مصرف آب کشاورزی لرستان صرفه جویی می‌شود.

 وی تصریح کرد: با اجرای این طرح همچنین ۲ /۲میلیارد دلار صرفه جویی عاید کشور می شود.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در ادامه گفت: همچنین با رعایت صنعت الگوی کشت پیش بینی می‌شود در سال آینده زراعی ۳۴۶ هزار تن گندم و ۱۳۶ هزار تن جو از مزارع آبی و دیم استان برداشت شود.

 شاهرخی با اشاره به رتبه نخست لرستان در کشور در زمینه تولید حبوبات و رتبه دوم لرستان در کشور در زمینه سطح زیر کشت حبوبات گفت: تا کنون ۱۰ مجوز برای صنایع بسته بندی در استان صادر شده است.

 وی با بیان این که هیچ گونه کمبودی در زمینه تهیه و تأمین سم، کود و بذر برای کشاورزان لرستان وجود ندارد، افزود: پیش بینی می‌شود از ۸۸۰ هزار هکتار زمین زیر کشت حبوبات استان در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ حدود ۵۵۰ هزار تن محصول برداشت شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید