Iranian Agriculture News Agency

۳۰۰ هزار تن از محصولات کشاورزی استان بوشهر دچار خسارت خشکسالی شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهرگفت: براساس برآوردهای انجام شده ۳۰۰ هزار تن از محصولات کشاورزی این استان در سال زراعی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ دچار خسارت خشکسالی شده است.

۳۰۰ هزار تن از محصولات کشاورزی استان بوشهر دچار خسارت خشکسالی شده است

به گزارش خبرگزاری ایانا در بوشهر، نوذر منفرد در نشست مدیریت بحران استان بوشهر افزود: ۲هزار و ۳۸۷ میلیارد تومان میزان اعتبار تعیین شده برای جبران خسارت این میزان محصولات کشاورزی است که تاکنون مصوبه هیات وزیران نداشته و ابلاغی صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین میزان خسارت سامانه بارشی مونسون در مرداد سالجاری در استان بوشهر ۸۰۰ میلیارد تومان تعیین شده که به وزارت کشور ارسال شده و به مصوبه هیات دولت نیاز دارد.

منفرد با توجه به خشکسالی های ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ گفت: مرحله پنجم اعتبارات بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه به میزان ۱۳.۸ میلیارد تومان برای امهال تسهیلات بهره برداران بخش کشاورزی که سررسید ۱۴۰۰ داشتند ابلاغ و جذب شده است.

وی یادآور شد: براین اساس میزان اعتبارات جذب شده از محل اعتبارات بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه در استان بوشهر به ۱۱۰ میلیارد تومان می‌رسد و این استان رتبه سوم کشور را از نظر جذب اعتبارات نسبت به تخصیص دارد.

منفرد ادامه داد: با توجه به اعلام نیاز بانکها و پی‌گیری‌های انجام شده از سوی مدیریت بحران مبلغ ۱۵ میلیارد تومان دیگر نیز هفته گذشته به استان تخصیص داده شده که بین بانک‌های استان توزیع شده است.

وی بیان کرد: در رابطه با خسارت خشکسالی با پی گیری های به عمل آمده ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره چهار درصد در مناطق روستایی و پنج درصد در مناطق شهری به استان بوشهر ابلاغ شده است که بین پنج بانک عامل توسعه و تاکنون ۲۳ درصد آن جذب شده است.

منفرد گفت: همچنین از محل اعتبارات ماده ۱۶ و ۱۷ مدیریت بحران ۶.۴ میلیارد تومان اعتبار جذب شده که در حوزه آب و خاک شامل خرید لوله، احداث مخازن آب و لایروبی قنوات به صورت ۱۰۰ درصد جذب شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید