Iranian Agriculture News Agency

آغاز برداشت انار در فسا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: برداشت انار از 1488 هکتار از باغ های این شهرستان آغاز شد.

آغاز برداشت انار در فسا

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ناصرانصاری تصریح کرد: پیش بینی می‌شود امسال بالغ بر 35 هزار تن انار در این شهرستان تولید شود.

وی با اشاره به اینکه برداشت این محصول از مهرماه آغاز شده است و تا پایان آبان ادامه دارد، بیان کرد: رباب، شیشه کپ، شیرین شهوار، فاروق، اشکفتو و می خوش از مهم ترین ارقام انار تولیدی در شهرستان فسا است.

این مقام مسئول با بیان اینکه انار رقم رباب از ارقام صادراتی است و برای باغداران از درآمد زایی قابل توجه ای برخوردار است، اظهار کرد: بیشترین سطح و میزان تولید انار در شهرستان فسا به این رقم اختصاص دارد و ازطرح های ترویجی توسعه باغ های انار، جایگزین و اصلاح ارقام صادراتی به جای ارقام کم بازده است.

انصاری با اشاره به اینکه مناطق تنگ ایج، دوگان، تنگ کرم و خیرآباد بیشترین سطوح زیر کشت انار را در شهرستان فسا دارا هستند، ابراز کرد: در طول دوره بیش از دو ماهه برداشت انار در هر هکتار از باغ ها بالغ بر صد نفر مشغول به کار بوده اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا کشور های حوزه خلیج فارس و روسیه را از مهم ترین مقاصد صادراتی انار فسا دانست و تاکید کرد: این محصول در میادین مختلف کشور از جمله شهر های داخل استان و استان های همجوار نیز به مشتریان خود عرضه می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید