Iranian Agriculture News Agency

پلمب 20 واحد عرضه گوشت قرمز در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدایسال جاری تاکنون ۱۴ قصابی غیرمجاز در شهرستان کوهرنگ، چهار قصابی در شهرستان شهرکرد و ۲ قصابی نیز در شهر کاج به علت فعالیت غیرمجاز پلمب شدند.

پلمب 20 واحد عرضه گوشت قرمز در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،از ابتدای امسال تاکنون ۴۵ تن گوشت غیرمجاز از کشتارگاه‌های استان چهارمحال و بختیاری کشف و ضبط شده است.

محمد اسدی مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴ قصابی غیرمجاز در شهرستان کوهرنگ، چهار قصابی در شهرستان شهرکرد و ۲ قصابی نیز در شهر کاج به علت فعالیت غیرمجاز پلمب شدند.

وی افزود: همچنین در ۶ ماهه اول سال ۱۵۱ کشتارگاه غیرمجاز به مراجع قضایی و ۹۰ مورد به تعزیرات معرفی شدند که ۴۵ تن مواد خام دامی غیرمجاز در این کشتارگاه‌ها ضبط و ۴۴ تن آن معدوم شد

اسدی ادامه داد: سه کشتارگاه صنعتی و ۹ کشتارگاه سنتی در استان مشغول فعالیت هستند که موظف به رعایت نکات بهداشتی از جمله داشتن سالن مناسب، چاه دفن لاشه، کوره سوزاندن لاشه و ... هستند.

وی اظهار داشت: در ۶ ماهه نخست سال ۶۹ هزار و ۹۲۵ قطعه طیور غیرقابل مصرف نیز در کشتارگاه‌های طیور ضبط شد.

اسدی در پایان گفت: بازرس، ناظر و مسئول فنی در کشتارگاه‌ها مقیم هستند و اماکن عرضه مواد خام دامی روزانه در ۲ شیفت صبح و بعدازظهر از سوی گروه‌های بازرسی سرکشی می‌شوند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید