Iranian Agriculture News Agency

آغاز جشنواره برداشت یاقوت سرخ

صبح پنجشنبه (21 مهر) جشن برداشت زرشک و افتتاحیه جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی با حضور دکتر خادم نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی و شال بافیان معاون وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، نماینده قاین و زیر کوه و همچنین نماینده فردوس طبس و بشروبه و سرایان در مجلس، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، معاونان اقتصادی و عمرانی استاندار خراسان جنوبی وجمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

آغاز جشنواره برداشت یاقوت سرخ

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، صبح پنجشنبه (21 مهر) جشن برداشت زرشک و افتتاحیه جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی با حضور دکتر خادم نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی و شال بافیان معاون وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، نماینده قاین و زیر کوه و همچنین نماینده فردوس طبس و بشروبه و سرایان در مجلس، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، معاونان اقتصادی و عمرانی استاندار خراسان جنوبی وجمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

جشن برداشت زرشک در باغی از روستای افین و با برش شاخه‌ های پوشیده از زرشک  توسط مسولان و حاضران کلید خورد.

مسولان و مدیران حاضر پس از آن از نمایشگاه  تولیدات و دستاوردهای روستایی منطفه بازدید کرده و با نمایندگانی از کشاورزان،عشایر و... بازدید کردند.

تامین آب کشاورزی مورد نیاز این منطقه از منابع زیرزمینی مرزی با حفر چاه و اخذ مجوز ،حل مشکل تولید کننده انحصاری گرانول سفالی با هدف کاهش مصرف آب در راندمان آبیاری و ... از جمله مسائلی بود که به معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان در استان منتقل و مقرر شد حل مسئله در استان پیگیری شود.

گفتنی است جشنواره ملی زرشک از 21 لغایت 27 مهرماه در 5 شهرستان استان خراسان جنوبی برگزار می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید