Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

به کارگیری 160 کارشناس بخش خصوصی برای پیش برد اهداف طرح جهش تولید

افزایش تولید و تناوب محصولات زراعی هدف طرح جهش تولید است

اسکندری گفت: با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و برای پیش برد اهداف طرح جهش تولید 160 کارشناس متخصص بخش خصوصی به کار گیری خواهند شد.

به کارگیری 160 کارشناس بخش خصوصی برای پیش برد اهداف طرح جهش تولید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، امروز ۲۰مهر ۱۴۰۱ سومین جلسه طرح جهش تولید با حضور مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، رئیس مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی، مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها، معاونین، مدیران و کارشناسان بخش به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه در سال زراعی جاری سطح ابلاغی کشت محصولات زراعی طرح جهش تولد در دیمزارهای استان کردستان591 هزار هکتار اعلام شده است تصریح کرد: تا اکنون 221 هزار هکتار کشت زراعی انجام شده و این روند به خوبی در استان ادامه دارد.

پیمان اسکندری خاطر نشان کرد : تا اکنون 17 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای خرید ادوات کشاورزی در قالب طرح جهش تولید به استان اختصاص یافته که امیدواریم تا پایان فصل زراعی 311 دستگاه ادوات تخصیص یافته به استان را جذب و در اختیار بهره برداران قرار دهیم.

وی یادآور شد: بیش از 111 هزار لیتر بذرمال توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تامین و وارد استان شده که در بین کشاورزان استان توزیع خواهد شد.

اسکندری با تاکید بر اینکه لازمه افزایش تولید بهره گیری از بذور اصلاح شده می باشد افزود: در سال گذشته 138 هزار تن گندم بذری در طبقات پرورشی3، مادری و گواهی شده در استان تولید و در اختیار شرکت های فراوری بذر قرار گرفته که انتظار داریم کشاورزان از این بذرها در کشت های پائیزه خود استفاده کنند.

وی تصریح کرد: هیچ مشکلی در تامین و توزیع کودهای شیمیایی برای کشت های پائیزه نداریم و تا اکنون بیش از 50 درصد از سهمیه کودی استان را در بین زارعان توزیع کرده ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان بر استفاده صحیح و مناسب از کودهای شیمیایی در زراعت های پائیزه تاکید کرد و به کشاورزان استان توصه کرد: برای افزایش تولید بهتر است از سبدهای کودی( اوره، پتاسه و اذته) که توسط کارشناسان بخش تجویز میشود بهره بگیرند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید