Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جلسه توجیحی سرشماری زنبورعسل سال 1401 در استان آذربایجان شرقی

جلسه ای توجیهی به منظور ارایه راهکارهای آمارگیری صحیح از زنبورستانهای استان در محل سالن همایش مجتمع شهید کسایی تبریز برگزار شد.

برگزاری جلسه توجیحی سرشماری زنبورعسل سال 1401 در استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در این جلسه در خصوص تاکید ریاست سازمان بر سرشماری دقیق زنبورستانهای استان جهت دستیابی به اطلاعات مورد نیاز از راندمان تولید کلنی ها، برآورد دقیق تعداد و نوع کندوهای زنبورعسل استان و شاغلین در این بخش گفت: استفاده صحیح از آمار و اطلاعات بدست آمده جهت ارائه به برنامه ریزان و سیاستگذاران بخش منجر به اتخاذ تدابیر به موقع و برنامه ریزی صحیح می گردد و علاوه بر افزایش درآمد بهره برداران، بستر مناسبی برای توسعه صنعت زنبورداری و ایجاد اشتغال برای جوانان در منطقه خواهد بود.

  صمد زمانزاد قویدل افزود: آمارگیری از زنبورستانهای استان بعد از دو سال وقفه بدلیل شیوع بیماری منحوس کرونا همزمان با سراسر کشور از هفته دوم مهرماه سال 1401 در استان شروع شده است.

مسعود رئوف مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه گفت: این سرشماری به مدت 13 روز از شانزدهم مهرماه سالجاری تا پایان روز پنج شنبه بیست و هشتم مهرماه در سطح استان توسط کارشناسان پهنه بندی جهادکشاورزی و با همکاری اتحادیه زنبورداران استان و شرکتهای تعاونی زنبورداری شهرستانها انجام می شود.

 گنجه ای کارشناس مسئول پرورش زنبورعسل سازمان نیز راهنمایی های لازم را درخصوص نحوه درج اطلاعات در سامانه پهنه بندی توسط کارشناسان شهرستان ها و نظارت دقیق روسای امور دام شهرستانها بر سرشماری کلنی های زنبور عسل ارائه کرد .

رئیسی نیا دامپزشک معتمد صندوق بیمه کشاورزی استان نیز  در این جلسه در خصوص اهمیت و مزایای بیمه کلنی های زنبورعسل توسط زنبورداران مطالبی بیان کرد.

در پایان جلسه حسن وحدتیان فر مدیرعامل اتحادیه زنبورداران استان بر لزوم همکاری تعاونی های زنبورداران شهرستان با مدیریتهای جهاد کشاورزی شهرستانها  جهت اجرای بهتر سرشماری سالجاری تاکید کرد.

گفتنی است با حضور مسئولین معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان و اتحادیه زنبورداران استان سرشماری زنبورستانهای آذربایجان شرقی آغاز شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید