Iranian Agriculture News Agency

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

۱۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به زیر کشت نخود و عدس دیم می رود

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پیش بینی می‌شود ۱۸ هزار و ۷۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی این استان در سال زراعی جاری به زیر کشت نخود و عدس دیم برود.

۱۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به زیر کشت نخود و عدس دیم می رود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، حسن جلیلوند افزود:  در صورت تحقق این میزان کشت در اراضی کشاورزی پیش بینی می شود  ۷هزار و ۷۸۵ تن عدس و ۲هزار ۶۴۰ تن نخود برداشت شود.

وی بیشترین سطح زیرکشت عدس را در  شهرستان قزوین و تاکستان و نخود در شهرستان آوج ذکرکرد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از این میزان اراضی کشاورزی در سال زراعی جاری سطحی معادل ۶۰۰ هکتار به کشت پاییزه اختصاص خواهد یافت که از این میزان ۲۰۰ هکتار نخود و ۴۰۹ هکتار عدس است.

جلیلوند افزود: همچنین در خصوص توسعه کشت انتظاری حبوبات نیز ۴ هزار هکتار سهمیه به استان تخصیص یافته که شامل یک هزار هکتار نخود و ۳ هزار هکتار عدس می باشد.

وی گفت: توسعه کشت پاییزه و انتظاری در حبوبات موجب استفاده از بارندگی های پاییزه زمستانی در این زراعتها شده و موجب افزایش تولید در واحد سطح می شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: هر ساله سطحی حدود ۱۸ هزار ۷۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیرکشت عدس و نخود دیم می رود که کشت ارقام پابلند و اصلاح شده نخود و توسعه کشت حفاظتی از دیگر پروژه های این طرح است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید