Iranian Agriculture News Agency

پیش بینی تولید بیش از 5 هزارتن تخم مرغ در چهارمحال و بختیاری

مدیر بخش طیور جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال گذشته تولید تخم مرغ‌های سنتی و صنعتی حدود پنج هزار و ۲۰۰ تن بود که پیش‌بینی می‌شود، امسال نیز به همین میزان تخم مرغ تولید شود.

پیش بینی تولید بیش از 5 هزارتن تخم مرغ در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،مدیر بخش طیور جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان همواره یک استان واردکننده تخم مرغ است و تنها یک سوم تخم مرغ مصرفی مردم در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود که مابقی از اصفهان که رتبه نخست تولید تخم مرغ کشور را دارد، وارد استان می‌شود.

حسن رحمانی افزود: در حال حاضر تولیدکنندگان تخم مرغ استان مشکلی در زمینه تولید ندارند و تنها در ابتدای تابستان امسال برخی مرغداری‌های چهارمحال و بختیاری مجبور به کاهش قیمت شدند، که در حال حاضر این مشکل مرتفع شده است.

رحمانی تصریح کرد: میزان تولید تخم‌مرغ چهارمحال و بختیاری در سال گذشته در مجموع تولید تخم مرغ‌های سنتی و صنعتی حدود پنج هزار و ۲۰۰ تن بود که پیش‌بینی می‌شود، امسال نیز به همین میزان تخم مرغ تولید شود.

مدیر بخش طیور جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: خوشبختانه اختلاف قیمت زیادی بین قیمت تخم‌مرغ تولیدی استان با بیشتر مناطق کشور وجود ندارد و تخم‌مرغ‌های استان به علت بیشتر بودن میزان مصرف به طور کامل در استان مصرف می شود ولی مرغ گوشتی چهارمحال و بختیاری به دلیل قیمت کمتر ،به سایر استان‌ها ارسال می‌شود که در برخی موارد موجب کمبود در عرضه استان ‌می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید