Iranian Agriculture News Agency

بخشعلی‌پور مطرح کرد:

استقرار ۲۲ شرکت دانش‌بنیان کشاورزی در فرودگاه قزوین طی دو سال

طراحی و ساخت و عملیات پهپادهای کشاورزی و هواپیماهای بدون

شرکت دانش‌بنیان در فرودگاه قزوین برای فعالیت در حوزه پهپادهای کشاورزی و هواپیماهای بدون سرنشین طی دو سال مستقر خواهند شد.

استقرار ۲۲ شرکت دانش‌بنیان کشاورزی در فرودگاه قزوین طی دو سال

به گزارش ایانا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت هواپیمایی خدمات ویژه اظهار کرد: مقرر شده بر اساس تفاهمنامه همکاری میان وزیر جهاد کشاورزی و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، فرودگاه قزوین در قالب مرکز نوآوری و یا کانون شتاب دهنده‌ها در اختیار حدود ۲۲ شرکت دانش‌بنیان قرار گیرد.

علی بخشعلی‌پور اظهار داشت: قرار است شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه بهره‌برداری از پهپادها در بخش کشاورزی، پایش و اطفای حریق، طراحی و ساخت هواپیماهای بدون سرنشین، گردشگری کشاورزی و نقشه‌برداری هوایی با کمک پهبادها فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در فضای فرودگاه قزوین که متعلق به بخش کشاورزی است، آزمون‌های پروازی انجام خواهند داد.

مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت هواپیمایی خدمات ویژه در همین حال گفت: در حال حاضر چهار شرکت دانش‌بنیان در این فرودگاه مشغول فعالیت هستند.

وی گفت: ما در حال رایزنی برای اخذ مجوز پرواز پهپادها از سازمان هواپیمایی کشوری هستیم تا پهپادها با کاربری صنعت کشاورزی را زیر نظر شرکت هواپیمایی خدمات ویژه ساماندهی کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید