Iranian Agriculture News Agency

همکاری وزارت جهاد کشاروزی و شورای عالی استان‌ها برای مدیریت زنجیره تامین در کشور

روز گذشته جلسه مشترک شورای عالی استان‌ها و وزارت جهاد کشاروزی برای بررسی زمینه‌های همکاری جهت مدیریت بهینه زنجیره تامین برگزار شد.

همکاری وزارت جهاد کشاروزی و شورای عالی استان‌ها برای مدیریت زنجیره تامین در کشور

به گزارش ، روز گذشته نشست مشترک وزیر جهاد کشاورزی و رئیس شورای عالی استان‌ها با هدف استفاده از ظرفیت مدیریت شهری در تنظیم بازار کشور در ساختمان وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد و در ابتدای این جلسه سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت مدیریت زنجیره تامین مایحتاج مردم اعم از گوشت و صیفی‌جات گفت: یکی از مشکلاتی که در تهران و بسیاری از شهرهای کشور وجود دارد این است که در برخی از میادین میوه و ‌تره‌بار واسطه‌هایی شکل گرفته که باعث اختلال در فرایند توزیع کالاهای اساسی می‌شود و در مواقع بحرانی کنترل قیمت را مشکل می‌کند.

وی افزود: از این رو بسیاری از تولید کنندگان محصولات دامی و زراعی پیشنهاد کرده‌اند که در میادین میوه و ‌تره‌بار غرفه‌هایی در اختیار آن‌ها قرار گیرد تا هم دلالی حذف شود و هم راحت‌تر بشود بر فرایند توزیع و کنترل قیمت نظارت داشت. 

ساداتی نژاد ادامه داد: پیشنهاد دیگر این است که تره‌بارهای داخل شهر هم در میدان میوه و ‌تره‌بار مرکزی شهر غرفه داشته باشند. در این صورت زمانی که قیمت نوسان داشته باشد مراکز میوه و ‌تره‌بار سطح شهر بهانه‌ای برای خرید با قیمت بالاتر ندارند و واسطه‌گری و دلالی نیز حذف‌ می‌شود.

وی اظهار کرد: مسئله دیگر در خصوص مدیریت زنجیره تامین، رهگیری محصولات است؛ برخی از دلالان برای سود بیشتر اقدام به خرید خارج از چارچوب‌ می‌کنند و اسناد و مدارک بارگیری ومحصولات دامی و کشاورزی از مبدا وجود داشته و بدون مجوز به مکان‌های نامعلومی منتقل‌ می‌شوند؛ بنابراین از این رو باید محصولات رهگیری شوند تا بدانیم که محصولات تولیدی در کجا و به چه شکل به فروش‌ می‌رسند.

ایجاد مراکز و غرفه های تره بار را در تمام محلات شهر تهران 

در ادامه نشست پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها عنوان کرد: نکته مهمی که امروز وجود دارد وضعیت اقتصادی مردم است.

وی افزود: بنابراین هر اقدامی که امروز به معیشت خانواده کمک کند و از افزایش قیمت جلوگیری کند کار بسیار مهمی است؛ از نظر من شبکه بزرگی که امروز در اختیار شهرداری تهران است‌ می‌تواند کمک کننده باشد.

سروری تصریح کرد: ما در شورای شهر و شهرداری آمادگی داریم تا هر کمکی که برای تنظیم بازار از دستمان برمی‌آید انجام دهیم. 

رئیس شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: من فکر‌ می‌کنم این جلسات و هماهنگی‌ها‌ می‌تواند زمینه همکاری مفید برای تنظیم بازار و مدیریت زنجیره تامین باشد.

وی اضافه کرد: این ظرفیت کلان مدیریت شهری، علاوه بر تهران در سایر کلانشهرها هم وجود دارد و‌ می‌تواند در اختیار اقتصاد مردم قرار گیرد.

سروری گفت: همچنین مقرر شده شهرداری تهران مراکز و غرفه های تره بار را در تمام محلات شهر تهران ایجاد کند که این مهم سبب دسترسی آسان مردم به کالای ارزان قیمت می‌شود.

 

گفتنی است؛ حسین دماوندی نژاد معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، ، محسن شیرآوند سرپرست معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، سید سعید راد مدیرعامل شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران، محسن سلامی مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور، افشین خلیلی معاون دولت و امور کمیسیون‌های شورای عالی استان‌ها، ایوب فصاحت مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران و داود قربانیان مدیرعامل شرکت شهروند نیز در این جلسه حضور داشتند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید