Iranian Agriculture News Agency

تولید تخم چشم زده از ماهی مولد در اقلید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید از فعال شدن مرکز تکثیر و پرورش ماهی سردآبی برای اولین بار در این شهرستان خبرداد.

تولید تخم چشم زده از ماهی مولد در اقلید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، خدامراد طرفدار گفت: پیش بینی می شود بیش از دو میلیون قطعه تخم چشم زده ماهی تک جنس تمام ماده قزل آلا تولید شود.

وی افزود: تخم های چشم زده پس از تبدیل به بچه ماهی با وزن بیش از دو گرم به مراکز پرورش ماهی شهرستان و سایر شهرستان های همجوار ارسال می شود.

به گفته طرفدار؛ در شهرستان اقلید حدود 50 مزرعه بزرگ و کوچک پرورش ماهی سردآبی وجود دارد که با تولید بالغ بر 2200 تن ماهی بخشی از نیاز شهرستان و استان را تامین می کند.

طرفدار اظهار کرد: شهرستان اقلید همچنین با دارا بودن منبع آبی سد ملاصدرا و نیز 20 واحد پرورش ماهیان گرمابی بالغ بر 80 تن انواع مختلف ماهی گرمابی از جمله کپور و آمور تولید که علاوه بر تامین نیاز استان به استان های همجوار و کشورهای همسایه نیز صادر می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: با این شیوه، استخرهای ذخیره و مزارع پرورش ماهی از بچه ماهی های تولیدی شهرستان استفاده می کنند که باعث کاهش هزینه اولیه به میزان زیادی می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: تکثیر و پرورش ماهی قزل آلا و تبدیل آن به بچه ماهی مهمترین نیازمندی مجتمع های پرورش ماهی قزل آلا است و از جنبه امنیت غذایی و تداوم عملکرد واحدهای پرورش ماهی اهمیت بسزایی دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید