Iranian Agriculture News Agency

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

فرآیند تبدیل ضایعات زیتون به کود آلی در استان قزوین آغاز به کار کرد

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برای اولین بار در کشور و در راستای تحقق کشاورزی دانش بنیان، فرآیند تبدیل ضایعات و تفاله زیتون به کود آلی در این استان آغاز به کار کرده است.

فرآیند تبدیل ضایعات زیتون به کود آلی در استان قزوین آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، آبرادات مصلایی با اعلام این مطلب افزود: این فرآوری در مجتمع کشت و صنعت خندان واقع در بخش طارم سفلی با سرمایه گذاری ۱۳  میلیارد تومان شروع به کار کرده است.

وی اضافه کرد: این واحد قادر است سالانه با جذب ۳۰هزار تن تفاله و ضایعات زیتون، بیش از ۱۰ هزار تن انواع کودآلی و مواد مورد استفاده برای تهیه خوراک دام و طیور را فرآوری کند.

مصلایی بیان داشت: یکی از مسائل و مشکلات فرآوری و روغن کشی زیتون در مناطق طارم سفلی، تولید ضایعات، پساب و تفاله‌های حاصل از فرآیندهای انجام شده بود و مشکلات و مخاطرات جدی زیست محیطی به همراه داشت که اکنون این فرآوری از زیان و خسارت بیشتر در محیط جلوگیری می‌کند.

این مسئول تصریح کرد: راه‌اندازی این واحد که حاصل مشاوره‌های کارشناسی مدیریت صنایع تبدیلی و باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بوده به همراه تکنولوژی نوین و دانش بنیان گامی مهم در راستای تحقق شعار سال محسوب می‌شود.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد : راه اندازی این واحد علاوه بر ایجاد اشتغالزایی برای ۱۶ نفر به ایجاد ارزش افزوده و تقویت زنجیره تولید منجر شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید