Iranian Agriculture News Agency

احداث سه کارخانه فراوری زرشک در سربیشه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه گفت: به منظور فراوری زرشک، سه کارخانه در بخش درح، مرکزی و مود این شهرستان در حال احداث است که پیشرفت فیزیکی این کارخانه های فراوری بین 10 تا 30 درصد است.

احداث سه کارخانه فراوری زرشک در سربیشه

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، محمدرضا زرگری اظهار کرد:  در این شهرستان، زرشک به عنوان محصولی استراتژیک و مزیت دار با حدود ۱۳۰ میلیارد تومان عایدی، بالاترین ارزش تولیدات را دارا است.

وی در ادامه از برگزاری جشنواره زرشک در روستای هریوند در ۲۳ مهر خبر داد و افزود: با توجه به جاذبه های بصری مزارع زرشک، جشنواره زرشک در این روستا برگزار می شود.

وی برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات فراوری شده زرشک و… را در کنار برگزاری جشنواره ازدیگر اقدامات پیش رو عنوان کرد و با بیان اینکه در این زمینه از ظرفیت صندوق های خرد زنان استفاده می شود، گفت: علاوه بر معرفی جاذبه های بصری، دارویی، اقتصادی و….زرشک، همزمان با نصب سیاه چادر تولیدات عشایر نیز عرضه خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه از مهمترین مشکلات کشاورزان به پایین بودن قیمت اعلام شده توافقی زرشک اشاره و ابراز امیدواری کرد: با پیگیری های صورت گرفته شاهد افزایش قیمت خرید توافقی زرشک تر به ازای هر کیلوگرک ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان باشیم.

زرگری با اشاره به پایین بودن قیمت خرید توافقی زرشک از کشاورزان، سطح زیر کشت زرشک شهرستان سربیشه را دو هزار هکتار اعلام کرده و گفت: پیش بینی می شود امسال ۹ هزار تن زرشک تر و سه هزار تن زرشک خشک از سطح باغات شهرستان برداشت شود.

وی با بیان اینکه در شهرستان سربیشه دو هزار خانوار (بیش از ۶ هزار نفر) در زمینه زرشک فعالیت دارند، پایین بودن قیمت توافقی زرشک را با توجه به هزینه های جانبی و… زرشک به ضرر کشاور دانست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه ابراز امیدواری کرد: با برگزاری جشنواره زرشک شاهد برایند و خروجی مثبتی برای کشاورز در زمینه قیمت خرید توافقی مناسب، فروش خوب و از بین رفتن مشکلات باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید