Iranian Agriculture News Agency

طرح جهش تولید برای 7 هزار هکتار از دیمزارهای بیضا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: برای اولین سال طرح جهش تولید در دیمزارها با پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی در سطح ابلاغی 7975 هکتار از اراضی دیم این شهرستان اجرا می شود.

طرح جهش تولید برای 7 هزار هکتار از دیمزارهای بیضا

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، صدیقه مویدی با بیان اینکه بیش از 15 هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت دیم اختصاص دارد، تصریح کرد: سطوح ابلاغی به کشت هزار هکتار گندم، 5 هزار هکتار جو، 200 هکتار نخود، 350 هکتار عدس، 250 هکتار گلرنگ، 250 هکتار کاملینا، 900 هکتار گیاهان علوفه ای و 25 هکتار گیاهان دارویی به صورت دیم اختصاص دارد.

او با بیان اینکه در اجرای طرح مذکور تسهیلاتی به کشاورزان دیمکار اعطا می شود، اظهار کرد: تا کنون تسهیلات یارانه دار چهار درصدی مکانیزاسیون برای خرید و نوسازی 19 دستگاه ادوات و ماشین آلات ویژه اجرای طرح جهش تولید شامل 9 دستگاه کارنده کشت مستقیم، سه دستگاه زیرشکن، سه دستگاه سمپاش، یک دستگاه ریز دانه کار، یک دستگاه هد برداشت حبوبات و بازسازی دو دستگاه کمباین نزد بانک ملی محقق و در حال پرداخت به متقاضیان می باشد.

مویدی افزود: بخش دیگری از خدمات اعطایی از سوی دولت برای اجرای طرح شامل توزیع رایگان کود بذرمال، پرداخت حداقل سهم بیمه محصولات کشاورزی توسط زارعان، آموزش های تلویزیونی و حضوری کارشناسان طرح، تهیه و تامین نهاده و کودهای شیمیایی مورد نیاز کشت دیم با قیمت مصوب دولتی است.

او بیان کرد: امنیت غذایی و افزایش تولید، جلوگیری از خروج ارز از کشور، ایجاد بستر مناسبی برای اشتغال روستائیان و جلوگیری از مهاجرت آنان از اهدف اجرای طرح می باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید