Iranian Agriculture News Agency

ایجاد بارگاه زرشک برای کشاورزان خراسان جنوبی

مدیر صنایع تبدیلی سازمان گفت: همزمان با برگزاری جشنواره ملی زرشک ۱۲ هکتار از اراضی ملی برای ایجاد بارگاه زرشک به صورت رایگان به کشاورزان واگذار می‌شود.

ایجاد بارگاه زرشک برای کشاورزان خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان‌ جنوبی، محمدعلی حسینی افزود: این زمین‌ها رایگان به ۲۲۵ نفر از کشاورزان روستای افین واگذار می‌شود که تاکنون برای  ۱۴۵ کشاورز زرشک کار افین این زمین‌ها سند دار شده است.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه هر کشاورز به طور میانگین ۵۰۰ متر برای ایجاد بارگاه زرشک در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: در صورت تخصیص اعتبار، کشاورزان به بانک معرفی وبرای ایجاد بارگاه زرشک اقدام می‌کنند.

وی با اعلام این خبر که در ۵ شهرستان سربیشه، درمیان، قاین، بیرجندو  زیرکوه نیز ایجاد بارگاه زرشک در دستور کار است، گفت: در خراسان جنوبی برای حدود ۸۰۰ بارگاه زرشک مجوز صادر شده است که ۵۰ درصد از این میزان بارگاه زرشک ساخته شده است.

جشنواره ملی زرشک  ۲۲ مهر ماه در قائنات،۲۳ مهر در سربیشه،۲۴ مهر همایش علمی در بیرجند،۲۵ مهرماه جشن برداشت زرشک در بیرجند،۲۶ مهرجشن برداشت زرشک در درمیان و ۲۷ مهر هم اختتامیه آن برگزار می شود . 

خراسان جنوبی ۳۸ هزارخانوار به صورت مستقیم و ۵۰ هزاربه صورت غیر مستقیم بهره بردار زرشک دارد . 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید