Iranian Agriculture News Agency

افین میزبان مراسم افتتاح جشنواره ملی زرشک

مهدی جعفری در شورای سیاست گذاری جشنواره ملی زرشک در خصوص اهمیت برگزاری این جشنواره گفت: زرشک، زعفران و عناب از جمله محصولات مزیت دار استان می باشد که باید از تولید تا فرآوری محصول چرخه آن در استان وجود داشته باشد.

افین میزبان مراسم افتتاح جشنواره ملی زرشک

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان‌ جنوبی، مهدی جعفری در شورای سیاست گذاری جشنواره ملی زرشک در خصوص اهمیت برگزاری این جشنواره گفت: زرشک، زعفران و عناب از جمله محصولات مزیت دار استان می باشد که باید از تولید تا فرآوری محصول چرخه آن در استان وجود داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی و دبیر جشنواره ملی زرشک افزود: جشنواره ملی زرشک از ۲۱ تا ۲۷ مهر امسال در پنج شهرستان استان خراسان جنوبی شامل شهرستان‌های زیرکوه، قاینات، سربیشه،‌ درمیان و بیرجند برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: این جشنواره در روز پنجشنبه 21 مهر در شهر افین افتتاح،  ۲۲ مهر ماه در قاینات و ۲۳ مهر در سربیشه با برگزاری برنامه های متنوع و برداشت زرشک، ۲۴ مهر ماه همایش علمی در بیرجند، ۲۵ مهرماه جشن برداشت زرشک در بیرجند، ۲۶ مهرماه جشن برداشت زرشک در درمیان و ۲۷ مهر هم اختتامیه آن برگزار خواهد شد.

جعفری افزود: ایجاد اولین شهرک بارگذاری زرشک در روستای افین، کلنگ زنی شهرک تخصصی زرشک، کلنگ زنی بزرگ‌ترین انبار بورس زرشک و عناب و المان سازی با موضوع زرشک در شهرستان‌ها از دیگر اقدامات ما در راستای این جشنواره است و شعار ما نیز «زرشک خراسان جنوبی برای همه ایران» است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی و دبیر جشنواره ملی زرشک افزود: افتتاح مرکز توسعه و ترویج زرشک و عناب در قاینات، برگزاری جشنواره غذا و دستپخت در یکی از هتل‌های بیرجند و جشن نیز از دیگر برنامه‌های جشنواره ملی زرشک دربیرجند خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید