Iranian Agriculture News Agency

رمضان‌نژاد:

دولت سیزدهم، مردمی سازی الگوی کشت را در دستور کار قرار داد

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، گفت: دولت سیزدهم، مردمی سازی الگوی کشت را در دستور کار قرار داد.

دولت سیزدهم، مردمی سازی الگوی کشت را در دستور کار قرار داد

به گزارش خبرنگار ایانا، شاهرخ رمضان نژاد رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی صبح امروز در اولین اجلاس سراسری الگوی کشت محصولات کشاورزی، رونمایی و ابلاغ سند کشت محصولات استان ها در سال زراعی ۱۴۰۱، ۱۴۰۲ ، گفت: تلاش های زیادی برای الگوی کشت شده تا مشکلات بیش بود و کمبود محصولات کشاورزی حل شود.

وی ادامه داد: کشاورزی نقش برجسته‌ای در کشور دارد و این نقش برجسته در حوزه غذا به مفهوم عام "غلات" است.

رمضان‌نژاد با اشاره به کلمات " نان و دان"، افزود: نان و دان به صورت مستقیم و غیر مستقیم به مصرف انسان میرسد و خلاصه شده تولیدات کشاورزی است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاوری با اشاره به ویژگی مردمی دولت سیزدهم، یادآور شد: به طور نمونه دولت سیزدهم، مردمی سازی الگوی کشت را در دستور کار قرار داده که به صورت سلبی نبوده و بر اساس مشوق هایی است که برای آن در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به تامین ۸۰ همت برای خرید گندم در سال زراعی گذشته، تصریح کرد: دولت در زمینه تامین اعتبار برای محصولات کشاورزی فعالیتهای خوبی را انجام داده است.

رمضان‌نژاد با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و اهمیت دانش در جلوی افتادگی سازمان ها و جامعه، تصریح کرد: اقتدار غذایی قبل از از همه گیری بیماری کرونا تعریف متفاوتی داشت.

به گفته رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، حاکمیت غذایی باید بر اساس سرانه محصولات کشور، با کشاورزی محصولات  را در سرزمین خودش تامین کند و اقتدار غذایی بومی شده حاکمیت غذایی است که باید آن را پروراند.

وی ادامه داد: امروز سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به اتکای اصل مردمی کردن بیانیه دوم گام انقلاب و سهم بری دانش از تولید مدلی را پیشنهاد داده است که با عملیات اجرایی آن  افزایش بهره‌وری و مردمی کردن محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته یارانه برای نهاده‌های تولید و عوامل آن در نظر گرفته شده بود، تصریح کرد: در گذشته یارانه فقط برای نهاده های تولیدی در نظر گرفته میشد و عوامل تولید از یارانه بی بهره بودند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با بیان اینکه یارانه دانش و فناوری در ابلاغیه مربوط به خرید تضمینی توسط وزیر جهاد کشاورزی به رسمیت شناخته شده است،  گفت: همچنین پاداش بهره وری که در راستای ارج نهادن نقش دانش و عوامل تولید است نیز توسط وزیر جهاد کشاورزی لحاظ شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید