Iranian Agriculture News Agency

توسعه گردشگری کشاورزی در تیران و کرون

مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون گفت: با توسعه کشت گلخانه‌ای،گیاهان دارویی و بهینه‌سازی مصرف آب گردشگری کشاورزی در این شهرستان توسعه یافته است.

توسعه گردشگری کشاورزی در تیران و کرون

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، مهدی آرپناهی اظهار کرد: ۷۰۰ گلخانه سبزی و صیفی و گل‌های زینتی فرصت اشتغال‌زایی و صادرات غیرنفتی در شهرستان تیران و کرون را افزایش داده است.

وی افزود: مدل‌های نوین کشاورزی که در این گلخانه‌ها مورد استفاده قرار گرفته فرصتی شده تا الگوسازی در نقاط مختلف بر اساس این شهرستان صورت بگیرد.

مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون با بیان اینکه رتبه اول تولید موسیر کشور متعلق به این منطقه است‌، تصریح کرد: رتبه دوم کاشت زعفران استان اصفهان را داریم که با وجود گلخانه‌ها ظرفیت گردشگری کشاورزی در این منطقه افزایش یافته است.

آرپناهی ادامه داد: جمعیت زیادی از مردم عامه و افراد متخصص علاقه‌مند به بازدید از این فرصت هستند و از طرفی هم موقعیت جغرافیایی و طبیعت بکر این شهرستان بستر را برای حضور گردشگران جذاب‌تر کرده است.

وی سطح زیر کشت زعفران این شهرستان را بیش از ۲۴۰ هکتار اعلام کرد و گفت: متوسط برداشت از هر هکتار شش و نیم کیلوگرم است.

مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون به اختصاص بیش از ۲۰۰ هکتار از ارضی این شهرستان به کاشت موسیر اشاره کرد و یادآور شد: این کشت فرصت خوبی را برای اشتغال و درآمدزایی محلی ایجاد کرده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید