Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد؛

سرمایه گذاری 580 هزار میلیاردی صنعت طیور مازندران

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران گفت: مازندران بخش اصلی سرمایه گذاری، اشتغال و تولیدات صنعت طیور کشور را با هزینه بالغ بر 584 هزار میلیارد ریال به خود اختصاص داده و مقام اول را بین استان­ ها دارد.

سرمایه گذاری 580 هزار میلیاردی صنعت طیور مازندران

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، مسعود احمدی حاجی درباره عملکرد 6 ماهه صنعت طیور استان مازندران و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته و عملکرد جوجه ریزی سویه ملی آرین، اظهار کرد: استان مازندران با داشتن 2 هزار واحد مرغ گوشتی به ظرفیت 40 میلیون قطعه در هر دوره، 210 واحد مرغ مادر گوشتی به ظرفیت 6 میلیون قطعه و تولید 11 درصد گوشت مرغ و 30 درصد جوجه یکروزه گوشتی رتبه اول را بین استان های کشور به خود اختصاص داده و با وجود مرکز پشتیبانی لاین بابلکنار، تنها استانی است که زنجیره کامل صنعت طیور را در کشور و منطقه خاورمیانه در اختیار دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها و حذف ارز ترجیحی نهاده های دامی در سال جاری که منجر به کاهش معنادار تولید جوجه یکروزه و جوجه ریزی واحدهای مرغ گوشتی در سطح کشور شد، افزود: 6 ماه نخست امسال 79.3 میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغ گوشتی استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8.9 درصد رشد داشت.

وی تصریح کرد: 6 ماهه نخست امسال 145 هزار و 399 تن گوشت مرغ آماده طبخ در استان تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 6.7 درصد افزایش داشت.

این مسوول درباره عملکرد سویه ملی آرین، اظهار کرد: با اجرای برنامه ملی احیای مرغ لاین آرین نیز در 6 ماهه امسال 12.3 میلیون قطعه جوجه ریزی مرغ گوشتی سویه آرین در استان انجام شد که نسبت به کل سال قبل (14.8 میلیون قطعه) 88 درصد آن تنها در 6 ماهه اول امسال محقق شد.

احمدی حاجی تصریح کرد: در حال حاضر ماهانه 12 میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری های گوشتی استان انجام و روزانه 400 تا 450 هزار قطعه مرغ زنده تولید می شود که بخشی از آن به صورت زنده به خارج از استان (به ویژه تهران) ارسال و حدود 500 تا 700 تن مرغ در کشتارگاه های طیور استان کشتار شده که 30 درصد آن در استان و مابقی معادل 70 درصد به سایر استان ها به ویژه تهران ارسال می شود.

وی در خاتمه گفت: مازندران بخش اصلی سرمایه گذاری، اشتغال و تولیدات صنعت طیور کشور را با هزینه بالغ بر 584 هزار میلیارد ریال و اشتغال مستقیم 28 هزار نفر به خود اختصاص داده و مقام اول را بین استان­ ها دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید