Iranian Agriculture News Agency

رئیس جهاد کشاورزی فارس:

بازار مرغ فارس پایدار و با ثبات است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با تاکید بر اینکه در تولید و توزیع مرغ در این استان هیچ مشکلی وجود ندارد،گفت: با همت مرغداران بازار عرضه مرغ به تعادل رسید.

بازار مرغ فارس پایدار و با ثبات است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مجتبی دهقان پور اظهار کرد: در دوره جدید توزیع مرغ منجمد که با هدف تنظیم بازار از نوزدهم شهریورماه آغاز شده است تاکنون 640 تن مرغ منجمد به قیمت 48 هزارتومان به بازار مصرف استان فارس تزریق شده است.   

به گفته وی، روزانه 10 تا 15 تن مرغ منجمد توسط پنج تا ده کامیون ویژه حمل مواد پروتئینی به صورت سیار توزیع می شود.

دهقان پور با اشاره به اینکه برای شهروندانی که به فروشگاه های توزیع مرغ مراجعه می کنند، محدودیتی در خرید وجود ندارد، تصریح کرد: صرفا در مراکز عرضه سایر به منظور توزیع مطلوب هر نفر حداکثر مجاز به خرید چهار عدد مرغ است.   

این مقام مسئول اضافه کرد: مرغ منجمد در اختیار مراکزی که مصرف کننده عمده مرغ هستند از جمله بیمارستان ها، زندان ها، مراکز خیریه و تعاونی های مصرف نیز قرار می گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه قسمت عمده مرغ منجمد عرضه شده تولید داخلی است و تنها مقدار اندکی تولید خارج از کشور است، بیان کرد: در زمان اشباع تولید به منظور حمایت از تولید کننده مرغ مازاد توسط دولت خریداری شد که در زمان مورد نیاز به منظور حمایت از مصرف کننده و  تعادل بخشی قیمت ها توزیع می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید