Iranian Agriculture News Agency

آقامیری در همایش روز ملی دامپزشکی:

جهاد، لازمه پیشبرد اهداف حوزه دامپزشکی

ریشه کنی پنج بیماری شامل آبله‌، تب برفکی، پی. پی. آر، هاری و شاربن تا ۲ سال آینده

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: «ما هرجا انقلابی عمل کردیم پیش رفتیم و هرجا از انقلابیگری و حرکت جهادی غفلت کردیم، عقب ماندیم و ناکام شدیم.» بنابراین ما نیز برای پیشبرد اهداف خود نیازمند کار جهادی در حوزه دامپزشکی هستیم و تلاش کردیم با طرح‌هایی از جمله جهاد دامپزشکی، جهاد تبیین و قرارگاه محرومیت‌زدایی در سراسر کشور خدمت رسانی کنیم.

جهاد، لازمه پیشبرد اهداف حوزه دامپزشکی

به گزارش خبرنگار ایانا، سید محمد آقامیری معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور در همایش روز ملی دامپزشکی که با حضور سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، حامد زارعی رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور و جمعی از دامپزشکان سراسر کشور برگزار شد، ضمن تبریک روز ملی دامپزشکی، اظهار کرد: همکاران من در سازمان دامپزشکی در راستای تامین امنیت غذایی و خدمت به مردم همواره در حال تلاش هستند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به شعار «خوراک دام سالم، دام سالم، غذای سالم، انسان سالم» بر نقش دامپزشکان در تامین امنیت غذایی تاکید کرد.

وی، سلامت مردم را خط قرمز سازمان دامپزشکی کشور عنوان کرده و تصریح کرد: 800 نوع بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد به همین دلیل همکاران ما تا کنون در خط مقدم مبارزه با انواع بیماری‌های دام، طیور و آبزیان بودند، هستند و خواهند بود.

آقامیری، قانون نظام جامع دامپزشکی و قانون افزایش بهره‌وری را دو اقدام خوب در دولت سیزدهم دانست و خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد خدمات غیرحاکمیتی حوزه دامپزشکی که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی داشت در دولت سیزدهم واگذار شد و بقیه آن که حدود ۱۰ درصد است به‌زودی واگذار می‌شود؛ زیرا معتقدیم وظیفه سازمان دامپزشکی تبیین و ابلاغ سیاست‌ها است و نباید نقش تصدی‌گری داشته باشیم.

وی با ذکر این نکته که در بخش تحقیقات سازمان دامپزشکی با کمبود جدی روبرو هستیم، افزود: سازمان دامپزشکی کشور یک سازمان تخصصی و نظارتی است که تحقیقات جزو جدایی ناپذیر آن است؛ ما به همین دلیل شورای عالی تحقیقات دامپزشکی را در این سازمان تشکیل داده‌ایم اما نیاز به نیروی تحقیقاتی داریم و هر چه نیروها بیشتر باشند، خدمات بیشتری عرضه می شود.

معاون وزیر با تاکید بر اینکه همه خدمات حوزه دامپزشکی الکترونیکی شده است و بر روی سایت اینترنتی ارائه خواهد شد، اظهار کرد: تمام احتیاجات مردم در حوزه صدور مجوز و پروانه به صورت الکترونیکی و در کوتاه‌ترین زمان رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه ضریب فساد در این سازمان کمتر خواهد شد و با آن برخورد می شود، گفت: زحمت کسانی که در حال خدمات سالم به کشور هستند نباید در مظان اتهام قرار گیرد و فساد عده ای اندک نباید بر روی فعالیت دیگر افراد تاثیر بگذارد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: «ما هرجا انقلابی عمل کردیم پیش رفتیم و هرجا از انقلابیگری و حرکت جهادی غفلت کردیم، عقب ماندیم و ناکام شدیم.» بنابراین ما نیز برای پیشبرد اهداف خود نیازمند کار جهادی در حوزه دامپزشکی هستیم و تلاش کردیم با طرح‌هایی از جمله جهاد دامپزشکی، جهاد تبیین و قرارگاه محرومیت‌زدایی به مردم عزیزمان در سراسر کشور خدمت رسانی کنیم.

وی تاکید کرد: با کار جهادی پنج بیماری شامل آبله‌، تب برفکی، پی. پی. آر، هاری و شاربن تا ۲ سال آینده با  ریشه کن می‌شود.

آقامیری در پایان با اشاره به دیدگاه وزیر جهاد کشاورزی که صادرات و واردات را خون‌هایی در رگ‌های اقتصادی کشور می‌داند، عنوان کرد: مکاتباتی با برخی کشورها داریم که در حوزه دامپزشکی همکاری و مراودات تجاری داشته باشیم، درهای ایران در این زمینه بر روی همه کشور ها باز است و به غیر از فلسطین اشغالی با همه کشورها همکاری خواهیم داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید