Iranian Agriculture News Agency

عسکری در همایش روز ملی دامپزشکی:

طرح دو فوریتی مجلس برای افزایش حقوق کارکنان وزارت جهاد کشاورزی

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح دو فوریتی در چهارشنبه این هفته برای افزایش حقوق کارکنان وزارت جهاد کشاورزی خواهیم داشت.

طرح دو فوریتی مجلس برای افزایش حقوق کارکنان وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در همایش روز ملی دامپزشکی با انتقاد از نحوه توزیع نهاده های دامی در کشور اظهار کرد: 24 کشتی در لنگرگاه‌ها قرار داشته و در حال پرداخت دموراژ هستند و به داخل کشور وارد نمی‌شوند، همچنین 14 کشتی نهاده در حال حرکت به سمت بنادر و 20 کشتی در حال بارگیری برای حرکت به ایران داریم.

وی ادامه داد: اگر مشکلی در قوانین برای ورود هر چه سریع‌تر این نهاده‌ها به کشور وجود دارد ما آمادگی داریم که قوانین را به سرعت اصلاح کنیم تا مشکلی برای تولید کشور ایجاد نشود.

عسکری تصریح کرد: در بودجه سال 1402 نیز آماده همکاری با دستگاه‌های مختلف هستیم تا راهکارها و نیازهای اعتباری آنها را دریافت کرده و در بودجه سال آینده بگنجانیم.

وی ابراز امیدواری کرد: در برنامه هفتم توسعه در یک برنامه زمان‌بندی شده به نتیجه مورد نظر برسیم و تولید کشور رونق گرفته و به کشورهای همسایه صادرات داشته باشیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: بازار خوبی برای مواد غذایی ایران در کشورهای همسایه وجود دارد که باید از این فرصت استفاده کنیم.

عسکری تاکید کرد: در حوزه دانش‌بنیان‌ها در بخش کشاورزی عقب هستیم بطوریکه شاهد رشد 4 درصدی هستیم که عدد کمی به حساب می‌آید زیرا ظرفیت‌ها و قابلیت‌های علمی بالایی در دانشگاه‌ها، بخش کشاورزی، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و مراکز وابسته به وزارت علوم وجود دارد که از این ظرفیت‌ها استفاده نشده است.

وی افزود: در برخی از موارد حتی نخواسته‌ایم از این ظرفیت‌ها بهره ببریم و در برخی موارد نتوانستیم از ظرفیت‌های علمی موجود در بخش کشاورزی به درستی استفاده کنیم.

بررسی افزایش حقوق کارمندان وزارت جهاد کشاورزی با طرح دو فوریتی در مجلس

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح دو فوریتی در چهارشنبه این هفته برای افزایش حقوق کارکنان وزارت جهاد کشاورزی خواهیم داشت.

عسکری افزود: با توجه به جایگاه امنیت غذایی در کشور باید توجه بیشتری به پرسنل این وزارتخانه شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید