Iranian Agriculture News Agency

توزیع مرغ در استان تهران هوشمندسازی می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از هوشمندسازی توزیع مرغ در سطح استان از تولید تا مصرف خبر داد و گفت: به این ترتیب تمام اطلاعات زنجیره تولید تا مصرف به صورت برخط قابل رصد خواهد بود.

توزیع مرغ در استان تهران هوشمندسازی می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، جلسه هوشمندسازی زنجیره توزیع گوشت مرغ از مزرعه تا سفره به ریاست رئیس سازمان جهاد کشاورزی با حضور مدیران کل امور اقتصادی استانداری تهران، دامپزشکی، شرکت پشتیبانی امور دام و نمایندگان سازمان دامپزشکی کشور، رصدخانه وزارت جهاد کشاورزی، سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی و نمایندگان بخش خصوصی از جمله انجمن های کشتارگاه های کشور و استان تهران، بسته بندی محصولات پروتئینی و اتحادیه پرنده و ماهی برگزار شد.

برادری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در این باره گفت: باتوجه به اهمیت توزیع عادلانه کالاهای اساسی و تاکید مقام معظم رهبری بر توجه به معیشت مردم و بیانات ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان با مدیریت زنجیره تولید تا مصرف و نیز دستورات وزیر محترم جهاد کشاورزی جهت راه اندازی هرچه سریعتر سامانه توزیع هوشمند کالاهای اساسی و توافقنامه ساماندهی و یکپارچه سازی زنجیره تامین تا مصرف نهاده ها و محصولات کشاورزی با سازمان بسیج که به امضای مقام عالی وزارت و رئیس سازمان بسیج مستضعفین رسیده است، به دنبال ایجاد زیر ساخت های فنآوری اطلاعات توزیع هوشمند کالاهای اساسی هستیم.

وی ادامه داد: براساس این توافقنامه سازمان بسیج، عملیات نظارت بر بازار دو محصول گوشت مرغ و تخم مرغ در حوزه جغرافیایی استان تهران به جهت حجم و تاثیر وضعیت بازار این استان در وضعیت بازار سایر استان ها در برنامه قرار گرفته است و این جلسه نیز به منظور هماهنگی های بیشتر برگزار شد.

با توجه به آمادگی زیر ساخت های عرضه مرغ گرم توسط زنجیره های تولید ازجمله شرکت سپیدماکیان و سایر شرکت ها، عملیات اجرایی طرح توزیع هوشمند گوشت مرغ گرم توسط این شرکت و مراکز عرضه مشخص شده از فردا آغاز خواهد شد.

همچنین اتحادیه پرنده و ماهی در این جلسه برای همکاری صددرصدی جهت اجرای این طرح و توزیع براساس پراکنش فروشگاه های عرضه در سطح محلات شهرتهران اعلام آمادگی کرد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید