Iranian Agriculture News Agency

تقدیر معاون وزیر جهاد کشاورزی از طرح تغییر آرایش کاشت ذرت در قزوین

معاون وزیر جهاد کشاورزی از دست اندرکاران طرح تغییر آرایش کاشت ذرت در استان قزوین به دلیل صرفه جویی مناسب در مصرف آب تقدیر و تشکر کرد.

تقدیر معاون وزیر جهاد کشاورزی از طرح تغییر آرایش کاشت ذرت در قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، در متن نامه تقدیر و تشکر به رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین آمده است؛ «با توجه به اجرای موفق پروژه‌های آب محور ذرت در آن استان از جمله پروژه تغییر آرایش کاشت ذرت با صرفه جویی موثر در استفاده از نوار تیپ و آب و همچنین اجرای روز مزرعه ذرت در ۳۰ شهریورماه  با حضور جنابعالی، کشاورزان پیشرو و کارشناسان، از جنابعالی و همکاران پر تلاش آن استان تقدیر و تشکر می‌گردد. امید است در نیل به اهداف تعیین شده معاونت امور زراعت موفق و پیروز باشید»

گفتنی است طرح تغییر آرایش کاشت ذرت به عنوان مهم ترین طرح آب محور بخش کشاورزی در سال جاری به مساحت ۲ هزار هکتار در شهرستان قزوین اجرایی شد که به سبب آن ۳۰ درصد در مصرف آب و ۵۰ درصد در هزینه نوار تیپ صرفه جویی می‌شود.

همچنین با توجه به افزایش عملکرد این محصول از ۶۰ تن در هکتار به ۹۰ تن در هکتار، میزان تولید افزایش یافته و برای کشاورز ایجاد انگیزه و درآمد بیشتر را فراهم می‌کند.

برنامه سال جاری برای این طرح موفق چهار هزار هکتار است که در دستور کار مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین قرار دارد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید