Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی بابل:

11 هزار تن گوشت سفید در بابل تولید شد/درآمد اقتصادی 6600 میلیاردی

مدیر جهاد کشاورزی بابل از تولید 11 هزار و 17 تن گوشت سفید در این شهرستان خبر داد.

11 هزار تن گوشت سفید در بابل تولید شد/درآمد اقتصادی 6600 میلیاردی

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، محسن علی گل زاده مدیر جهاد کشاورزی بابل اظهار کرد: نیمه نخست امسال با جوجه ریزی 6 میلیون و 36 هزارو 478 قطعه ای در واحد های مرغداری  گوشتی شهرستان بابل، 11 هزار و 17 تن گوشت سفید در این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل ارزش اقتصادی این مقدار تولید گوشت سفید را 6 هزار و 610  میلیارد ریال اعلام کرد.

وی تصریح کرد: این شهرستان دارای 149 واحد مرغداری گوشتی فعال، 11 واحد مرغ مادر گوشتی، 2 واحد جوجه کشی و یک واحد مرغ تخم گذار است.

علی گل زاده خاطرنشان کرد:  اولویت خدمت رسانی و ارائه تمامی نهاده ها به تمامی واحدهای مرغداری فعال با مرغداری هایی خواهد بود که در سامانه جوجه ریزی  ثبت اطلاعات کردند.

به گفته این مسوول کنترل و تنظیم جوجه ریزی و تولید مرغ، ایجاد نظم و ثبات در بازار و ساماندهی تولید، تعیین قیمت مناسب در طول سال و جلوگیری از ضرر و زیان مرغدار، یافتن بازار مناسب و مزیت نسبی برای توسعه صادرات، اقتصادی کردن واحدهای تولید و افزایش درآمد مرغداران، استمرار تولید و توسعه پایدار در صنعت پرورش طیور، اصلاح ساختار تولید خدمت رسانی منظم و  با برنامه ریزی و اطلاع رسانی و کنترل بیماریها و کاهش تلفات از مزایای ثبت نام در سامانه جوجه ریزی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل بیان کرد: گوشت مرغ علاوه بر اینکه حاوی انواع مختلفی از ویتامین‌هاست، سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف از جمله فسفر، اسید امینه تریپتوفن، نیاسین، ویتامین B6 و سلنیوم است که برای سلامتی انسان یک اهمیت ویژه و اساسی دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید