Iranian Agriculture News Agency

کشت کلزا در استان تهران به حدود 600هکتار رسید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از 2482هکتار تقاضایابی کشت کلزا و کشت حدود 600هکتار کلزا در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایانا  در استان تهران، دومین جلسه ستاد کشت کلزا درسال زراعی جاری به ریاست جبرئیل برادری رئیس سازمان و با حضور معاونین و مدیران ستادی و شهرستانی برگزار شد.

برادری در این جلسه با اشاره به آغاز کشت پاییزه درمزارع استان تهران، برنامه ها و اقدامات اجرایی محصول کلزا در سال زراعی 1402-1401 را اعلام کرد و افزود: کشت کلزا به عنوان یکی از کشت های پاییزه از ابتدای مهرماه از دو شهرستان فیروزکوه و دماوند آغاز شده و کشت غلات درسطح استان تا پایان پاییز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: طبق برنامه ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی، امسال مزارع استان تهران براساس برش استانی زیرکشت کلزا می رود که در حال حاضر حدود 600 هکتار کلزا در این مزارع کشت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از تامین و تدارک انواع بذور و کودهای موردنیاز کشت پاییزه در استان خبر داد و گفت: تاکنون 12هزار و 500کیلوگرم کودهای مورد نیاز کلزاکاران به شهرستان حمل شده است و کشاورزان نگرانی از تامین نداشته باشند.

برادری با تاکید بر اهمیت بیمه محصولات پاییزه افزود: کلزا محصول استراتژیکی است که مراقبت ویژه نیاز دارد؛ بنابراین باید تلاش کنیم تا تمام کلزا کشت شده امسال حتما بیمه شود؛ به همین منظور کارشناسان بیمه باید در محل مراکز خدمات جهاد کشاورزی شهرستان ها مستقر شوند و همزمان با کشت، قرارداد بیمه نیز با کشاورزان منعقد شود.

وی با اشاره به اینکه کشت کلزا از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است اظهار داشت: با تامین و تخصیص یارانه بذر کلزا و بیمه کردن این محصول و خرید تضمینی آن تمام شرایط را برای کشت این محصول فراهم است و به دنبال اجرای سیاست های وزارت جهاد کشاورزی، از کلزاکاران و کلیه کشاورزان حمایت می کنیم.

در این جلسه در خصوص عملکرد توسعه سطح کشت کلزا در سطح شهرستان ها، تأمین و تدارک انواع کودهای شیمیایی موردنیاز در زراعت کلزا، پیگیری جهت استقرار کارشناس بیمه در راستای توسعه سطح بیمه کلزا همزمان با روند کشت گزارشاتی توسط مدیران تخصصی بخش و شهرستان ها ارائه شد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید