Iranian Agriculture News Agency

دو برابر شدن کشت بادام دیم تا دو سال آینده در فریدونشهر

با توجه به افزایش کشت بادام دیم در سال‌های اخیر در فریدونشهر، کارشناسان جهاد کشاورزی پیش بینی کرده اند تا دو سال آینده کشت این محصول به ۲ برابر فعلی افزایش یابد.

دو برابر شدن کشت بادام دیم تا دو سال آینده در فریدونشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، حمیدرضا چیانی کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان فریدونشهر گفت: این شهرستان حدود هزار هکتار باغ بادام دارد که ۸۰۰ هکتار آن آبی و ۲۰۰ هکتار باغ دیم است.

وی با بیان اینکه برداشت بادام در این شهرستان از اوایل شهریور آغاز و تا نیمه مهر ادامه دارد گفت: پیش بینی می‌شود بیش از هزار تن انواع بادام از باغات شهرستان فریدونشهر برداشت شود.

چیانی متوسط برداشت محصول بادام شهرستان فریدونشهر را بیش از یک تن در هکتار برآورد کرد و گفت: در سال‌های اخیر کشت بادام دیم در شهرستان رشد چشمگیری داشته به نحوی که پیش بینی می‌شود تا دو سال آینده کشت بادام دیم شهرستان به ۲ برابر فعلی افزایش یابد.

کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان فریدونشهر، کم آب بر بودن، مقاوم در برابر سرما و آفات و صرفه اقتصادی بالا را از مزایای کشت بادام دانست و گفت: بادام درختی، سازگاری خوبی با شرایط کوهستانی شهرستان فریدونشهر دارد.

ربیع، مامایی، سنگی، شاهرودی، منقا و بادام تلخ از جمله ارقام بادام کشت شده در شهرستان فریدونشهر می‌باشد.

بادام میزان کلسترول بد خون را پایین آورده و خطر بروز امراض قلبی را کاهش می‌دهد. همچنین بادام برای درمان زخم روده، اسهال، مثانه مفید است و بو داده آن برای معده مقوی است. بادام منبع غنی از ویتامین D، منیزیم و پتاسیم است و می‌تواند در محافظت از بدن در مقابل ابتلا به دیابت موثر باشد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید