Iranian Agriculture News Agency

جشنواره ملی موسیر در چهارمحال و بختیاری برگزار می شود

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری از برگزاری جشنواره ملی موسیر در این استان خبر داد و گفت: این جشنواره در 20 مهر ماه سال جاری در شهرکرد برگزار می شود.

جشنواره ملی موسیر در چهارمحال و بختیاری برگزار می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،حسین برزگر در نشست هماهنگی جشنواره ملی موسیر در استان گفت : این جشنواره با هدف معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گیاه موسیر برگزار می گردد

برزگر گفت :تعدادی غرفه برای این جشنواره درنظر گرفته شده که توانمندی زنان روستایی ،شرکت های دانش بنیان و فراوری موسیر اختصاص یافته است.

برزگر با اشاره به اقلیم مناسب شهرستان کوهرنگ برای توسعه کشت موسیر گفت : کوهرنگ ظرفیت فراوانی در تولید محصولات کشاورزی از جمله سیر و موسیر دارد. علاوه بر این توسعه گیاهان دارویی در شهرستان کوهرنگ نیز از اهداف این سازمان می باشد

در حال حاضر گیاهان دارویی در دنیا هم از لحاظ کشت و تولید و هم از لحاظ فرآوری و محصولات نهایی رشد بسیار سریعی به خود گرفته است و مهمترین عامل در ترغیب به سرمایه‌گذاری و توجه ویژه به صنعت گیاهان دارویی گرایش عمومی مردم به استفاده از گیاهان دارویی است.

موسیر دارای تنوع ژنتیکی بسیار زیاد و یکی از مهمترین گونه‌های دارویی و صنعتی جنس آلیوم در ایران می‌باشد که بصورت خودرو و طبیعی در مناطق مرتفع با اقلیم خیلی سرد تا نیمه سرد رشد می‌کند.

شهرستان کوهرنگ با توجه به اقلیم هوایی و منطقه ای شرایط ویژه ای جهت توسعه کشت گیاهان دارویی از جمله موسیر را دارد.

در سال گذشته ۱۷۰ هکتار از اراضی شهرستان کوهرنگ به کشت موسیر اختصاص یافت.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید