Iranian Agriculture News Agency

محمدی در گفتگو با ایانا مطرح کرد:

دعوت از سرمایه گذاران برای ایجاد صنایع تبدیلی زغال اخته کلیبر

معاون فرماندار شهرستان کلیبر از تلاش برای رفع موانع مربوط به راه اندازی کارگاه ها و کارخانه های فرآوری زغال در این شهرستان خبر داد.

دعوت از سرمایه گذاران برای ایجاد صنایع تبدیلی زغال اخته کلیبر

 رضا محمدی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، گفت: برای جذب سرمایه گذاران در شهرستان کلیبر تلاش می کنیم و در این ارتباط سعی داریم تا کارگاه های خانگی فرآوری محصول زغال اخته را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه در بخش مرکزی شهرستان کلیبر زغال خوبی تولید می شود ادامه داد: برای حل مسائل مربوط به ایجاد کارگاه های و کارخانه های فرآوری زغال اخته برنامه ریزی کرده ایم و امیدواریم بتوانیم با رفع موانع و حمایت از سرمایه گذاران برای فرآوری این محصول قدم های بزرگی برداریم.

محمدی بیان کرد: در حال حاضر تسهیلات مشاغل خانگی و تسهیلاتی از سوی بنیاد برکت برای ایجاد کارگاه های فرآوری زغال ارائه می شود و با این حمایتها ما از سرمایه گذاران دعوت به فعالیت می کنیم.

وی گفت: امسال ما با برگزاری تورهای رسانه ای و برگزاری جشنواره نان سنتی که در کنار نان، زغال هم عرضه می شود درصدد معرفی بیشتر این محصول ارگانیک هستیم.

تولید کننده محصولات فرآوری شده زغال اخته نیز گفت: از زغال اخته حدود 14 محصول فرآوری شده تولید می کنیم که از جمله آنها ترشی زغال اخته، برگه زغال اخته، مربا و مارمالاد زغال اخته، لواشک زغال اخته است.

 احمد حبیبی کلیبر افزود: محصولات تولید شده در کارگاه خانگی ما به صورت ارگانیک است که مشتریانی از سراسر کشور دارد.

وی ادامه داد: ما در تولید محصولات هیچ گونه افزودنی استفاده نمی کنیم و سعی داریم که روز به روز کیفیت محصولات را افزایش دهیم.

مدیر کارگاه فرآوری محصولات کشاورزی کلیبر نیز گفت: ما حدود 15 سال قبل ایده تولید محصولات فرآوری شده از زغال اخته به ذهنمان رسید و با دو نفر کار خود را آغاز کردیم ولی روز به روز کارمان را توسعه دادیم و اکنون توانسته ایم برای 6 نفر در کارگاه خود و حدود 10 خانوار دیگر نیز اشتغالزایی کنیم در نظر داریم در صورت حمایت این کار را ادامه دهیم تا بتوانیم هم محصول بیشتری تولید کنیم و هم برای افراد بیشتری شغل ایجاد کنیم.

 نجف زاده افزود: از جمله محصولاتی که در گارگاه ما تولید می شود رب زغال اخته، ترشک زغال اخته، لواشک زغال اخته، زغال اخته به صورت خشک شده، برگه زغال اخته و شربت زغال اخته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید