Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز خبرداد:

کشت بیش از ۶۵ درصد کلزای استان در شهرستان تبریز

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز گفت: بیش از ۶۵ درصد کلزای استان در شهرستان تبریز کشت می شود.

کشت بیش از ۶۵ درصد کلزای استان در شهرستان تبریز

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، ابراهیم فرقانی در حاشیه بازدید از مزارع کلزای شهرستان تبریز در گفتگو با خبرنگاران طی سخنانی اظهار داشت:کشت محصول کلزا از اواخر شهریور ماه هر سال آغاز و تا آبان ماه ادامه دارد و ماه‌های اردیبهشت و خرداد نیز زمان برداشت آن است که در سالزراعی امسال بیش از ۲ هزار هکتار در شهرستان تبریز کشت شده است.

وی افزود: زراعت کلزا به عنوان یک محصول راهبردی در آذربایجان شرقی برای پایداری کشت گندم اهمیت بسیاری دارد و شهرستان تبریز به عنوان قطب تولید کلزا در این استان شناخته می‌شود که در این میان شهرستان تبریز در کشت کلزا دارای مقام اول استانی است.

وی ادامه داد: تا امروز بیش از هزار و۳۰۰ هکتار کشت قراردادی داریم که امیدواریم تا پایان سالزراعی به  ۲ هزار هکتار افزایش یابد.

فرقانی با اشاره به مزایای کشت قراردادی تاکید کرد: کشت قراردادی کشاورزی موجب می شود تا کشاورز  از لحاظ نهاده بذر و کود مطمئن شود و در فصل برداشت جهادکشاورزی نسبت به خرید تضمینی مساعدت می کند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: از آنجایی که تبریز قطب تولید کلزا در استان است باید هر سال شاهد افزایش کشت دانه های روغنی در سطح شهرستان باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید