Iranian Agriculture News Agency

"ساداتی نژاد" در قرارگاه دیپلماسی غذایی:

به دنبال تبدیل ایران به پایانه صادرات محصولات کشاورزی در منطقه هستیم

وزیر جهاد کشاورزی گفت: باتوجه به ظرفیت های فراوان و بی نظیر بخش کشاورزی، معتقدیم نباید نگاهمان فقط به بازار داخل باشد، لذا به دنبال تبدیل ایران به پایانه صادرات محصولات کشاورزی در منطقه هستیم.

به دنبال تبدیل ایران به پایانه صادرات محصولات کشاورزی در منطقه هستیم

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در جلسه قرارگاه دیپلماسی غذایی ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ وزارت جهاد کشاورزی بر تولید سالم  استاندارد و با کیفیت محصولات کشاورزی برای مصرف داخل و صادرات تاکید کرد.

وی در ادامه افزود: تولید محصولات کشاورزی سالم، استاندارد و با کیفیت ازجمله مهمترین رسالت های وزارت جهاد کشاورزی است که مورد تاکید ریاست محترم جمهور نیز است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: نگاه وزارت جهاد کشاورزی دولت سیزدهم  به بخش کشاورزی یکپارچه است و فقط مختص به مزرعه نمی باشد. معتقدم محصول خوب زمانی در مزرعه تولید می شود که بازار داخلی و صادراتی مناسبی برای آن وجود داشته باشد.

ساداتی نژاد ادامه داد: در بخش کشاورزی به دنبال شرکای اقتصادی توانمندی در منطقه و دنیا هستیم. از ظرفیت های بازرگانی کشورهای آسیای میانه و کشورهای عضو پیمان های بین المللی همچون شانگهای باید استفاده شود.

وی افزود:  باتوجه به ظرفیت های فراوان و بی نظیر بخش کشاورزی، معتقدیم نباید نگاهمان فقط به بازار داخل باشد، لذا به دنبال تبدیل ایران به پایانه صادرات محصولات کشاورزی در منطقه هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان تصریح کرد: در راستای تقویت صادرات بخش کشاورزی بسته ها و  مشوق های حمایتی متنوعی را ارائه خواهیم کرد. اصلاح و بروزرسانی تعرفه ها و قیمت های پایه صادراتی محصولات کشاورزی، کاهش بروکراسی و تشریفات اداری مربوط به صادرات، اعزام رایزن های بازرگانی کشاورزی به کشورهای دنیا، انعقاد پیمان های تجاری منطقه ای و جهانی و راه اندازی پایانه های صادراتی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی دولت سیزدهم قرار دارد.

 

گزارش خبری از احسان علی‌نژاد

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید