Iranian Agriculture News Agency

پیام وزیر جهاد کشاورزی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس

سید جواد سادا‌تی‌نژاد به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس پیامی را صادر کرد.

پیام وزیر جهاد کشاورزی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس

بسم ربّ الشهداء و الصدیقین

«از جهادی نوشتن، یعنی تفسیر بر آیات جهاد نوشتن، بنابراین برای امثال من بسی سخت است، دسترسی بر آن قله رفیعی که به بلندای آسمان‌هاست. شیر مردان گمنامی که حضورشان طوفان معنویت بود. هرچه بر قلم فشار می‌آورم تا بتوانم او را که بر بلندای لودر و بلدوزرش بر مرگ می‌خندید و ده‌ها تانک که او را نشان گرفته بود و باران گلوله‌هایی که بر او باریدن گرفته بود ترسیم کنم، خود را عاجز و ناتوان می‌یابم.» و این سخن ماندگار سردار دلها و علمدار مدافعان حرم «سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» روایتی است از 8 سال ایثار و از خود گذشتگی دلاورمردان و شیرزنانی است که انقلابی گری را در خودباوری و نوآوری تفسیر و تعبیر کردند و مدال پرافتخار «سنگرساز بی سنگر» را از مراد و پیشوای خود حضرت امام خمینی(ره) دریافت نمودند.

آری! «زحمات بی وفقه جهاد، این سنگرسازان بی سنگر در دفاع مقدسمان از جمله مسائلی است که ترسیم آن در قالب الفاظ نمی‌گنجد» و این کلام گهربار آن مرشد حق و معمار کبیر انقلاب اسلامی، حکایتی از شهامت و صلابت بیش از 540 هزار رزمنده جهادگری است که در لبیک به ندای «هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی» وی، پای در رکاب عاشقی کردند و در هشت سال دفاع مقدس حماسه‌ها آفریدند.

حماسه هایی که صرفاً در حوزه پشتیبانی از جبهه های نبرد حق علیه باطل خلاصه نمی‌شد و ورود جهاد سازندگی به عرصه مهندسی-رزمی جنگ، سرنوشت نبرد با رژیم بعث عراق و قریب به 80 کشور تجهیز کننده آنان را به نفع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تغییر داد.

امروز نیز برکات آن جانفشانی‌ها و جانبازی‌ها، به مثابه سرمایه‌ای عظیم و چراغ راهی برای همه خدمتگذاران به ملت شریف ایران در جنگ اقتصادی است. 

مقام معظم رهبری نیز در سخنان خود شهادت را قله ای دانستند که دستیابی به آن بدون اخلاص و ایثار، صدق و معنویت، مجاهدت و گذشت، توجه به خدا و کار برای مردم، و تلاش برای تحقق عدالت و استقرار حاکمیت دینی امکان‌پذیر نیست.

ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و پاسداشت یاد و خاطره شجاعت و رشادت شهدای والامقام و ایثارگران معزز پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد سازندگی، امید است که بتوانیم حافظ آن سرمایۀ ارزشمندِ معنوی باشیم و عنایت ویژه شهدا و دعای خیر ایثارگران سرافراز جهادگر، بدرقه راه همه ما برای عبور از گردنه‌های سخت و دشوار در مسیر تقویت امنیت غذایی میهن اسلامی مان باشد.

سید جواد ساداتی نژاد

وزیر جهاد کشاورزی

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید