Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

جلسه کمیته فنی بذر استان برگزار گردید

این جلسه به ریاست مجتبی میر معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان و با حضور مدیر زراعت و دیگر اعضای این کمیته درسالن جلسات جهاد کشاورزی استان برگزار شد که پس از بحث و تبادل نظر در خصوص موضوعات مربوطه مقرر شد.

جلسه کمیته فنی بذر استان برگزار گردید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان؛ کارگروه ویژه ای به ریاست معاون بهبود تولیدات گیاهی و عضویت مدیر و معاون و مسئول بذر مدیریت زراعت و همچنین کارشناس مسئول و کارشناسان موسسه ثبت،کنترل و گواهی بذر و نهال استان جهت تدوین برنامه تولید بذر سال آتی تشکیل و به قید فوریت برنامه مذکور مدون شود.

همچنین با موافقت معاون بهبود وتولیدات گیاهی سازمان و کلیه اعضای کمیته فنی بذر مقرر گردید مجوز تولید و تکثیر بذور تولیدی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان در طبقه پرورش ۲ که موضوع مورد مناقشه این مرکز و موسسه بذر در خصوص خلوص بذر می باشد را در سال زراعی جاری صادر و در پایان سال زراعی پس از برداشت بذور مذکور خلوص این بذور مجددا مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

از دیگر مصوبات مهم این کمیته جهت افزایش کیفیت و سلامت بذر تشکیل کارگروه ویژه بررسی کیفیت بذور متشکل از نماینده زراعت، نماینده حفظ نباتات،نماینده بازرسی سازمان و نماینده موسسه بذر است.

همچنین مدیریت زراعت استان مکلف گردید ارقام گندم دیمی که استان با کمبود آنها مواجه هست را در طبقه پرورش ۲ به میزان ۵ تن و پرورش ۳ به میزان ۱۵ تن برای هر رقم از موسسه دیم کشور تامین کند.

 در موضوع مهم بذرمال بذور دیم، شرکت های تولید کننده بذر مکلف به بذر مال کلیه بذور دیم تحت نظارت مدیریت جهش تولید سازمان می باشند که این مهم بخوبی توسط مدیریت مذکور در حال انجام هست.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید