Iranian Agriculture News Agency

قیمت مرغ حباب است/کاهش ۳۰ درصدی مصرف در بوشهر

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر گفت: قیمت‌ افزایشی مرغ حباب است، پس دهه ماه صفر می‌شکند و بازار به تعادل می‌رسد.

قیمت مرغ حباب است/کاهش ۳۰ درصدی مصرف در بوشهر

به گزارش خبرگزاری ایانا در بوشهر، سید عبدالحسین موسوی اظهار کرد: به دنبال حذف ارز ترجیحی از برخی کالاها نظیر نهاده‌های دامی یک شک قیمتی به صنعت مرغداری وارد شد، همچنین همزمانی این اتفاق با فصل تابستان که به‌طور معمول با کاهش جوجه ریزی در استان بوشهر همراه است، تولید مرغ در این استان ۳۵ درصد کاهش یافت.

وی اضافه کرد: در طول سه ماه گذشته به دنبال کاهش قدرت خرید مردم، ۳۰ درصد مصرف مرغ در استان بوشهر نیز کاهش یافت.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: در سنوات گذشته و حتی ۶ ماه گذشته متوسط کشتار روزانه مرغ در این استان حدود ۷۵ تن بود، اما در تابستان اخیر متوسط کشتار مرغ به روزانه ۵۰ تن رسیده است.

افزایش قیمت مرغ در اربعین

موسوی بیان کرد: اکنون باتوجه به دهه آخر ماه صفر و افزایش نیاز مردم و پیش‌تر به‌دنبال ایام اربعین و استقرار موکب‌ها تقاضا برای مرغ در کل کشور و از جمله استان بوشهر افزایش و عرضه کاهش یافت. همین موضوع سبب افزایش چشمگیر قیمت مرغ شد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: خوشبختانه در این ایام قیمت مرغ در استان بوشهر افزایش چندانی نداشت و به‌طور تقریبی ثابت نگه داشته شد.

توزیع مرغ منجمد در استان بوشهر

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر بابیان اینکه انتظار داریم با توزیع مرغ منجمد در بازار قیمت کاهش یابد و کسری جبران شود، افزود: از روز یکشنبه ۲۷ شهریور فروشندگان مرغ را ملزم به رعایت قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان کردیم.

موسوی بیان کرد: به‌دنبال تنظیم بازار هفته گذشته ۱۰۰ تن مرغ منجمد به قیمت هرکیلوگرم ۴۸ هزار تومان با اولویت شهرستان‌های جنوبی در این استان توزیع شد و از دیروز نیز عملیات توزیع ۲۲۰ تن مرغ منجمد در سراسر استان آغاز شده است.

وی یادآور شد: قیمت مصوب مرغ گرم از خرداد ابلاغ شده بود، اما برخی فروشندگان در تعطیلات اربعین و روزهای گذشته تخطی کردند و قیمت مرغ را تا هرکیلوگرم ۶۵ هزارتومان هم به فروش رسانند که آن‌ها به سازمان تعزیرات معرفی شدند.

قیمت‌های افزایشی مرغ حباب است

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر بابیان اینکه مصرف روزانه مرغ در این استان بین ۴۵ تا ۷۰ تن است، گفت: استان بوشهر به‌طور معمول بیش از نیاز خود و سالانه ۳۹ هزار تن مرغ تولید می‌کند.

موسوی از مردم خواست آرامس خود را حفظ کنند و عنوان کرد: قیمت‌های افزایشی مرغ حباب است و پس از دهه صفر این حباب می‌شکند و بازار به تعادل می‌رسد.

این مقام مسئول ادامه داد: ذخایر مرغ منجمد در استان بوشهر به اندازه کافی وجود دارد و حتی اگر تا سه ماه هیچ مرغ گرمی تولید نشود، مرغ منجمد در استان برای توزیع موجود است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید