Iranian Agriculture News Agency

وارد شدن خسارت ۲۱۵۹ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی آذربایجان غربی

استمهال نزدیک به ۱۷۰ میلیارد تومان از تسهیلات دریافتی بهره برداران بخش کشاورزی خسارت دیده از حوادث…

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:  بیش از ۲۱۵۹ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی استان ناشی از حوادث غیر مترقبه از ابتدای سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ تا کنون وارد شده است.

وارد شدن خسارت ۲۱۵۹ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، غلامعلی مرادی در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی استان با بیان این مطلب اظهار کرد: همه ساله از طریق بلایای طبیعی خسارات قابل توجهی به بخش کشاورزی استان وارد می‌شود که در این راستا مشارکت بهره‌برداران بخش کشاورزی، آموزش و آگاه‌سازی کشاورزان در جهت مقابله و نیز کاهش حجم خسارات وارده به این بخش ضروری است. 

وی عدم تخصیص به موقع منابع مالی و اعتباری از طرف دولت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی برای جبران بخشی از خسارت وارده به کشاورزان را یکی از چالش‌های مهم موجود بر سر راه توسعه فرهنگ صنعت بیمه کشاورزی در استان عنوان کرد و افزود: نزدیک ۱۷۰ میلیارد تومان ازتسهیلات دریافتی سررسید شده بهره برداران بخش کشاورزی آسیب دیده از حوادث غیرمترقبه از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ ، به مدت سه سال استمهال شده است. 

مرادی اظهار کرد: از محل تسهیلات بند خ نیز، مبلغ ۲۰۵میلیارد تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شده است که به طور میانگین حداکثر برای هر نفر ۲۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی تخصیص یافته است.

وی تاکید کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی استان مبنی بروزش باد و گردو غبار در طی روزهای اینده ، از باغداران استان مخصوصا تولید کنندگان سیب درختی درخواست می شود به منظور کاهش خسارت وارده ناشی از ریزش محصول ، در امربرداشت محصول تسریع کنند.  

وی همچنین تصریح کرد: استفاده از تجربیات و اطلاعات فنی و علمی مربوط به بخش کشاورزی و توسعه کشاورزی دانش بنیان برای کاهش میزان خسارات سالیانه متوجه بخش کشاورزی استان از برنامه ها و اولویت‌های کاری سازمان جهاد کشاورزی در این راستا است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت :  در حمایت از بیمه گزاران، پرداخت غرامت ها و افزایش نفوذ تعداد کارگزاران بیمه با توجه به تعداد بالای بهره بردار بخش کشاورزی در استان ، لازم است افزایش یابد.

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سال زراعی گذشته، ۱۲۳ هزار هکتار از محصولات زراعی وبیش از ۱۳ هزار هکتار از محصولات باغی استان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

صادق زاده با بیان اینکه  ۳۹۰هزار و ۱۸۹ راس دام از دامهای استان نیز بیمه شده اند، افزود : برای افزایش رغبت بیمه گزاران در زیربخشهای مختلف مشوق هایی لحاظ شده است که شامل تخفیف های بین پنج تا ۵۰ درصدی است و سعی می شود مشکلات موجود در این بخش مرتفع  شود و برای حمایت از کشاورزان تهاتر نیز در محصولات باغی پیگیری می شود.

در ادامه اعضای حاضر درجلسه  نیز به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص ترویج فرهنگ بیمه کشاورزی و کاهش مخاطرات طبیعی در طی سال‌های اخیردر استان پرداختند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید