Iranian Agriculture News Agency

امکان انتقال مرکز مبادلات تجاری از آستاراخان روسیه به قزوین وجود دارد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: امکان انتقال مرکز مبادلات تجاری از آستاراخان روسیه به این استان با هدف افزایش روابط اقتصادی و کشاورزی دو کشور وجود دار

امکان انتقال مرکز مبادلات تجاری از آستاراخان روسیه به قزوین وجود دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رضا افلاطونی روز پنجشنبه در نشست مشترک با هیات تجاری و کشاورزی روسیه که با مدیریت روسلان گاینوتدینف مدیر مرکز کارآفرینی استان اولیانوفسک روسیه در استان قزوین برگزار شده بود، افزود: ارتباط و تعامل بسیار خوبی بین بخش دولتی و بخش خصوصی در قزوین وجود دارد که اگر زمینه صادرات و مبادلات تجاری را فراهم سازیم تحول عظیمی در حوزه اقتصاد کشاورزی رقم می‌خورد.

وی اضافه کرد: قزوین آمادگی دارد تا در خصوص صنایع تبدیلی، ماشین آلات کشاورزی، محصول زیتون، خرید چوب و موارد غیره با خارج از کشور بویژه کشور روسیه مبادلات تجاری داشته باشد.

افلاطونی بیان داشت: آماده جذب سرمایه‌گذاران روسیه در شهرک گلخانه‌ای نودهک، سایت‌های‌ پرورش ماهی رودخانه شاهرود الموت و سایر نقاط استان هستیم و با توجه به موقعیت این استان و فعالیت کشاورزی و غلات در روسیه می‌توان به نقاط مشترک و توسعه ای دست یافت.

این مسئول تاکید کرد: بهتر است یک هیات تخصصی مشترک بین بخش خصوصی و دولتی قزوین و استان اولیانوفسک تشکیل شود و از ظرفیت‌های هر دو کشور در راستای افزایش مبادلات کشاورزی بازدید کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه بزرگترین واحد دامپروری کشور در استان قزوین با ۱۵ هزار راس دام و همچنین بزرگترین واحد پرورش ماهیان زینتی کشور با تولید سالانه ۳۰ میلیون قطعه از ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان قزوین است.

به گفته افلاطونی، استان قزوین رتبه اول تولید انگور و کشمش و رتبه دوم تولید زیتون در کشور را بر عهده دارد و صادرات ۶۷ هزارتن محصولات کشاورزی از قزوین به سایر کشورها می‌تواند مورد توجه کشور روسیه باشد.

وی ادامه داد: استان قزوین با داشتن اقلیم بیابان تا کوهستان به عنوان یکی از نقاط گردشگری مهم کشور محسوب می‌شود.

و داشتن پایانه صادراتی شمس آذر و همچنین سردخانه های استاندارد در این استان سبب شده که مورد توجه سرمایه‌گذاران داخلی قرار گیرد.

افلاطونی خاطرنشان کرد: قزوین شاهراه استان‌های کشور بوده و به عنوان کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب در مرکز راه‌های مواصلاتی جاده‌ای و راه‌آهن کشور قرار دارد.

وی یادآور شد: قزوین با کمتر از دو ساعت فاصله با پایتخت به ۲۵ درصد از جمعیت کشور دسترسی داشته و با کمتر از یک درصد مساحت در کشور پنج درصد از تولیدات کشاورزی کشور را برعهده دارد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید