Iranian Agriculture News Agency

کیا مطرح کرد:

ضرورت رعایت ضوابط و مقررات قرنطینه گیاهی در محصولات کشاورزی

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی بر ضرورت رعایت ضوابط و مقررات قرنطینه گیاهی در محصولات کشاورزی تاکید کرد.

ضرورت رعایت ضوابط و مقررات قرنطینه گیاهی در محصولات کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی،  محمود کیا مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در جلسه آشنایی با ضوابط و مقررات قرنطینه گیاهی در محصولات کشاورزی در شهرستان آذرشهر که با حضور مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان، نمایندگان فرمانداری، نظام صنفی کارهای کشاورزی، اتحادیه ها برگزار شد گزارشی درباره اهمیت سلامت محصولات صادراتی، استانداردهای لازم و حساسیت کشورهای مقصد ارایه داد.

وی خواست که محوطه هایی برای قرنطینه محصول تا زمان اخذ مجوز برای صادرات ایجاد شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر نیز با اشاره به استعدادهای شهرستان در خصوص تولید محصولات و توانایی برای صادرات به کشورهای دیگر خاطرنشان کرد که تمام قشرها اعم از تولیدکننده، فرآوری کننده، بسته بندی کننده و صادرکننده باید به عرضه محصول سالم و تأمین امنیت غذایی متعهد شوند.

   حسن علیوند در ادامه با اشاره به خطرات ناشی از جمع شدن آلاینده ها، فلزات سنگین و سموم در محصولات کشاورزی، استفاده بیش از حد مجاز گوگرد در فرآوری خشکبار، خاطرنشان کرد که خوشبختانه اغلب محصولات سالم هستند.

  حاضران در این جلسه دیدگاه ها و پرسشهای خود را مطرح کردند و بحث و تبادل نظر به عمل آمد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید