Iranian Agriculture News Agency

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی ساری:

86 هزار متر مربع زمین کشاورزی ساری به چرخه تولید بازگشت

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی ساری از بازگشت 86 هزار مترمربع زمین کشاورزی این شهرستان به چرخه تولید خبر داد.

86 هزار متر مربع زمین کشاورزی ساری به چرخه تولید بازگشت

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید اسماعیل علوی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی ساری اظهار کرد: برای حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی 86 هزار مترمربع زمین کشاورزی شهر فرح آباد شهرستان ساری به چرخه تولید بازگشت.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری ادامه داد: به منظور اجرای تبصره دو ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و برای جلوگیری از خردشدن اراضی کشاورزی و برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز، هشت دستور قضایی قلع و قمع 131 قطعه تفکیک زمین در این شهرستان اجرا شد.

وی با بیان اینکه هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ملی برای ساخت و ساز بدون اخذ مجوزهای قانونی ممنوع است، تصریح کرد: برای واحدهای صنعتی و تولیدی نیز تغییرکاربری با در نظر گرفتن درجه زمین و نوع خاک منطقه و سایر شرایط ضروری در اختیار بخش صنعت قرار می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه مشارکت و نظارت عمومی، بهترین و مؤثرترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های ملی و جلوگیری از به مخاطره انداختن امنیت غذایی جامعه است، از مردم خواست در شناسایی و تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی کارشناسان جهاد کشاورزی را یاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: سامانه تلفنی 131 با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی و پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی راه اندازی شد و آماده دریافت هرگونه اخبار و اطلاعات مردمی در این خصوص است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید