Iranian Agriculture News Agency

تلاش برای استفاده از همه ظرفیت مجتمع های گلخانه ای در خوزستان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در تلاش هستیم از تمام ظرفیت های مجتمع های گلخانه ای برای بهره برداری استفاده شود

تلاش برای استفاده از همه ظرفیت مجتمع های گلخانه ای در خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا از  خوزستان، مدیر باغبانی سازمان در جلسه ستاد گلخانه های استان گفت: در سال گذشته به دلیل خشکسالی این میزان به 261 و 6 دهم هکتار رسید.

حسنی نسب با بیان اینکه استان خوزستان در سال گذشته رتبه 6 در توسعه گلخانه ها را از آن خود کرد افزود: برنامه ابلاغ شده 50 هکتار بود که 58 هکتار در 11 شهرستان به اجرا درآمد.

وی سطح مجتمع های گلخانه ای در استان را 807 هکتار و مساحت مفید گلخانه ها را بیش از 430 هکتار عنوان و اضافه کرد:90 واحدهای مجتمع گلخانه ای دارای پروانه بهره برداری هستند و در تلاش هستیم از تمام ظرفیت های مجتمع های گلخانه ای برای بهره برداری استفاده شود.

حسنی نسب طرح های گلخانه ای ثبت شده در سامانه سیتا را 282 طرح با مساحت 943 هزار و 313 متربع عنوان و اظهار داشت: میزان تسهیلات این طرح ها 6 میلیارد و 894 میلیون ریال است.

وی تصریح کرد: طبق برنامه 5 ساله قرار است 260 هکتار گلخانه در سطح استان به اجرا درآید.

وی عمده مشکلات مربوطه را طولانی بودن روند صدور مجوز تغییر کاربری و توقف پروسه پرداخت تسهیلات، طولانی شدن پروسه کارگروه تصویب تسهیلات، ضعف متقاضیان در تأمین وثایق بانکی، افزایش نوسانات قیمت ارز در بازار و تورم و به تبع آن هزینه های احداث سازه و تاسیسات، نبود شرکت های سازنده بومی دارای رتبه بندی و عدم استقرار شرکت های غیر بومی در استان عنوان کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید