Iranian Agriculture News Agency

رزق حلال و شیرین ورزنه ای ها از آب های شور

شهرستان ورزنه رتبه اول استان را در تولید و پرورش ماهی قزل آلا در آب‌های شور دارد.

رزق حلال و شیرین ورزنه ای ها از آب های شور

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، مدیر جهاد کشاورزی ورزنه با اشاره به اینکه شوری آب در این منطقه ۲۳ هزار است، گفت: پرورش دهنده گان ماهی در شهرستان ورزنه سالانه بیش از ۴ هزار تن ماهی قزل آلا در آب‌های شور تولید و روانه بازار می‌کنند.

حسن احمدی شاپورآبادی افزود: بعد از خشک شدن زاینده رود و بیکاری کشاورزان شرق استان، تعدادی از کشاورزان به پرورش ماهی قزل آلا با آب شور مشغول شده اند.

وی گفت: در حال حاضر در این شهرستان بیش از ۳۰۰ استخر پرورش ماهی وجود دارد و برای ۹۰۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از هزار نفر غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ورزنه افزود: متاسفانه تولیدکنندگان ماهی مشکلات زیادی دارند، که از جمله می‌توان به صادر نشدن مجوز‌های لازم از سوی سازمان آب و نداشتن سرد خانه و بسته بندی توزیع ماهی اشاره کرد.

احمدی شاپورآبادی گفت: از طرفی تولیدکنندگان نیاز به تسهیلات برای سرمایه در گردش دارند که شیلات در این زمینه کارت با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان صادر کرده است، اما برای دریافت این تسهیلات باید مجوز داشته باشند.

وی افزود: در راستای حمایت از تولید کنندگان ماهی در این شهرستان یک شرکت آبزی پروری اختصاصی تاسیس شد که مشکلات تولیدکنندگان ماهی ورزنه را پیگیری کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید