Iranian Agriculture News Agency

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی آذربایجان غربی:

جریمه بیش از 28 میلیارد ریالی برای متخلفین حوزه کالاهای اساسی در آذربایجان غربی

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون، 846 پرونده تخلف در حوزه کالاهای اساسی در سطح استان به ارزش بیش از 28 میلیارد ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی استان جهت رسیدگی ارسال شده است.

جریمه بیش از 28 میلیارد ریالی برای متخلفین حوزه کالاهای اساسی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی ، نادر رحیمی افزود: در راستای رصد و پایش مستمر میزان موجودی انبار و سردخانه ها و بازار کالاهای اساسی و ضروری که مشمول اعلام موجودی هستند، 23 هزار و 396 مورد بازرسی انجام و منجر به تشکیل 846 فقره پرونده تخلف اعم از گران فروشی، کم فروشی عدم اعلام موجودی،اختفاع و امتناع از عرضه و سایر موارد، به ارزش بیش از 28 میلیارد ریال تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در این بازه زمانی 10 پرونده احتکار و قاچاق کالا به ارزش بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون ریال تشکیل و به مراجع قضایی جهت رسیدگی ارسال شده است.

رحیمی خاطر نشان کرد: بیشترین تعداد پرونده های تخلف در این زمینه مربوط به شهرستانهای مهاباد و ارومیه است.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی آذربایجان غربی گفت: اکیپ های بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی قرارگاه امنیت غذایی آذربایجان غربی، با رصد و پایش مستمر بازار، پرونده های تخلفاتی مبنی بر گران‌فروشی ، کم فروشی ، عدم درج قیمت، احتکار، عدم ارائه فاکتور و عرضه خارج از شبکه را جهت ارجاع و رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: بازار کالاهای اساسی مورد نیاز شهروندان همچون گوشت قرمز و مرغ، برنج، شکر و روغن در آذربایجان غربی با تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌ها و تامین کالاهای ضروری در آرامش بوده و این اقلام بسهولت در دسترس مردم قرار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید